Автор
Woman.bg

Провокира ли Фейсбук зависимост от алкохола?

Ново проучване от Университета на Мичиган, показва, че колкото повече един човек е склонен да коментира или да добави статус в социалната мрежа Фейсбук, толкова по-вероятно е той да има проблеми с алкохола. Учените интервюирали над 400 участници във Фейсбук. Те искали да разберат как хората се влияят от алкохолните послания, пише Psych Central .

На доброволците са били показни три страници във Фейсбук. Отначало е имало съобщения за реклама и видео на алкохол, призоваващи за употребата на алкохол, втората – рекламата на алкохол и социална реклама за опасностите от алкохола, а третата – същото съобщение за алкохол и съобщение, което не е имало връзка с алкохола, например реклама банка. Учените са установили, че участниците, които са натиснали бутона „Like“ или са коментирали публикациите, свързани с алкохола, често са мислили за пиене и купони, както и за злоупотреба с алкохол.

Това е особено ясно, ако рекламните послания са имали много лайкове и те често са споделяни и от други потребители. В допълнение, учените забелязали, че когато рекламата на алкохола е обвързана със съобщение за евентуалните опасности от честата употреба на спиртни напитки, хората са по-склонни да пият алкохол. Тази тенденция, според учените, е много опасна. По-специално, непълнолетните могат да разтълкуват погрешно подобни постове във Фейсбук и да си помислят, че алкохола – това е нещо хубаво.

Четете още: Храни, които най-често предизвикват натравяне