Френската модна къща изпревари Ауди и БМВ в китайската класация Световен луксозен индекс за 2013 г., включващ най-популярните луксозни марки сред населението.

Другите модни и козметични компании, които намират място в топ пет, са Estée Lauder и Louis Vuitton.

В същото време Dior остана на осмо място, Lancôme заема 11-та позиция, Gucci - 12-та, а Hermès - 13-та. Класацията е дело на компанията Диджитъл Лъкшъри груп и нейният създател Дейви Садиг счита, че успехът на Шанел в Китай се дължи на козметичните продукти.

Четете още: Най-големият магазин на Chanel в света

"Шанел се възползва от значителния интерес на китайските потребители към козметичните продукти, каквито Louis Vuitton не притежава", заяви той пред сайта WWD.

Но Louis Vuitton скоро ще влезе в силна конкуренция с Шанел, тъй като планира да се възползва от интереса в Китай към козметиката с пускането на първия си парфюм от 80-те години на миналия век. Макар за момента да не е определена конкретна дата, беше потвърдено, че парфюмът ще се разпространява изключително в бутиците на модната марка.