Безсънието - как да се преборим с него?

11 септември 2017 | 11:50
видяна 1145
коментари 0
pexels.com

"Безсънието също е кошмар", е писал големият български поет Георги Константинов и всички, на които се е случвало да се взират с часове в тавана на спалнята, знаят колко е прав. Борбата с безсънието не е от вчера и проблемът е много сериозен, а има хора, които перманентно страдат от безсъние. Как обаче да се справите? Ето няколко идеи и съвети.

Ако имате сериозни проблеми със съня, със сигурност е време да се замислите дали да не намалите приема на кофеин. Изследванията сочат, че предозирането на кафето е една от най-често срещаните причини за безсъние. Особено ако го пиете в следобедните часове. Затова ограничете консумацията му до обяд. А ако все пак не можете да се лишите от следобедната си чаша стимулиране, не забравяйте да я изпиете преди 14:00 часа.

Опитайте се всяка вечер да се отправяте към леглото по едно и също време, което важи и за събуждането сутрин. Това ще помогне на тялото ви да влезе в ритъма на съня, което ще направи заспиването и събуждането по-лесно.

Въртите ли се дълго в леглото, след като си легнете? Опитайте най-малко половин час преди сън да се посветите на нещо отпускащо, като четене или слушане на музика. Дайте време на тялото и ума си да забавят ритъма и да се настроят на режим за почивка.

Една добра тренировка всеки ден е най-доброто, което можете да направите, за да се наслаждавате на по-добра почивка всяка нощ.

Джогинг, фитнес или аеробика в късния следобед или ранната вечер са най-полезни. Те повишават телесната температура над нормалната няколко часа преди лягане и тя започва да пада, тъкмо когато се отправяте към леглото.

Нещо толкова просто като изключване на осветлението през нощта може да ви помогне да получите по-добра почивка. Липсата на светлина дава на тялото сигнали, че е време за сън, което води до по-лесно и бързо заспиване. 

Един от най-честите виновници за лоша хигиена на съня е храненето точно преди лягане. Вместо това вечеряйте няколко часа преди сън, за да дадете възможност на тялото си да смели храната.

А как се борите с безсънието вие?

Четете още: Навиците, които удължават и скъсяват живота ви

Коментари

Добави Коментар

Най-четени