Защо желязото е важно за нас?

22 април 2017 | 08:30
видяна 2745
коментари 0

Желязото е жизненоважно за здравето ни. Именно заради това е желателно да приемаме храни, които са богати на елемента, с цел да си набавим необходимото количество от него.

Добър източник на Желязо са зърнените храни, бобовите продукти, спанак, чиа, месо, билки и храни, богати на белтъчини. Ако консумираме често тези храни, ще поддържаме необходимото ниво на този елемент в организма си.

Храните, богати на Желязо, са подходящи за балансираното хранене и са важна част от всекидневното ни меню. Перфектно начало на деня е зърнената закуска. Тя съдържа значително количество от необходимото Желязо, Калций, Фибри и Фолиева киселина.

Навиците ни от всекидневието и най-вече храната, която приемаме, са изключително важни за физическото ни здраве и за начина, по който се чувстваме. 



Хубавото е, че Желязото се съдържа в много разнообразни храни и можем да го приемаме под най-различна форма – когато искаме да се подсладим с плод или когато предпочитаме да хапнем нещо по-леко (като например чиа или лека салата от зеленолистни зеленчуци) или на вечеря с месо.

Спанакът, например, е един от богатите източници на важния елемент  (сигурно си спомняте как Попай Моряка, който изяждаше цяла консерва спанак, когато му бяха необходими сили и той изведнъж придобиваше невиждани физически способности).

Балансираните нива на Желязо в кръвта са особено важни за правилното функциониране на организма, за имунната система, енергийния баланс и за добрия тонус.