Идеи за вкусни и полезни закуски за постещи

13 април 2017 | 11:34
видяна 2977
коментари 0

Като човек, който пости от години, ви казвам, че към въздържанието от животински продукти трябва да се подхожда внимателно и разумно.

Много хора обаче не се отнасят достатъчно отговорно към себе си и не се замислят чрез какви други източници могат да си набавят необходимите на организма протеини и минерали, съдържащи се в яйцата, млечните и месните храни.

През годините се убедих по трудния начин, че постенето може да доведе до чувството на отпадналост, ако залагате предимно на зеленчуци и плодове. За да предотвратите това и за да извлечете максимална ползва за здравето си от този период, ви съветвам менюто ви да е разнообразно и място в него да заемат освен зеленчуците и сезонните плодове и пълнозърнестите продукти, ядките и семената.

Включвайте ги и в състава на първото си за деня хранене, за да сте сигурни, че ще се заредите с енергия и ще си набавите всичките нужни на тялото нутриенти, а именно въглехидрати, белтъчини, мазнини, минерали и витамини.

Идеален вариант за закуска по време на пости е пълнозърнеста филийка от брашно от ръж, пшеница или лимец, комбинирана с тахан – сусамов, лешников или бадемов, фъстъчено масло или авокадо.

През уикенда, когато имам повече свободно време, си угаждам с палачинки от овесено брашно, банан и ядково мляко, а през седмицата, когато времето за приготвяне на закуска е ограничено, винаги залагам на пълнозърнест или царевичен флейкс. В комбинация с кокосово или бадемово мляко и с любим плод това е перфектното начало на деня.

Още идеи за закуска по време на пости може да видите тук!