Кристина Кирова

Спортният наръчник за неспортуващи

13 септември 2017 | 11:50
видяна 1844
коментари 0

Сряда сутрин е, последните летни слънчеви лъчи се промъкват през прозореца и ме предизвикват да отворя очи. След няколко минути опити да поспя още малко, все пак се събуждам и се отдавам на любимото си сутрешно излежаване, мислейки колко блажено ще прекарам днешния почивен ден – ще си приготвя нещо вкусно, ще дочета книгата, която започнах наскоро и може би по-късно ще изляза на разходка с приятелка. И не, не мисля да тичам в парка, по-скоро ще правя любимата си гимнастика вкъщи. Въпреки че съм човек, който обича здравословната храна и пълноценния начин на живот, винаги идеята за всекидневни тренировки и фитнес ми се е струвала някак далечна. Но наскоро успях да променя това и в момента се чувствам прекрасно в тялото си, следвайки правилната стратегия, която задържа мотивацията ми за дълго.

Всичко започна един ден, когато реших, че трябва да положа повече грижи за тялото си и да подбера правилния за мен режим. Но преди това знам, че за да се чувствам комфортно и тренировката ми да бъде пълноценна, трябва да избера подходяща екипировка.



Първо се сдобих с клин, който да не ограничава движенията ми и с който да се чувствам удобно, докато правя упражнения вкъщи. За случаите, в които си правя разходки или лек джогинг в парка, заложих на по-свободно спортно долнище. Вторият важен елемент от екипировката е сутиенът за тренировки. Разбира се, избрах си няколко тениски и суитшърт за предстоящите есенни дни. И накрая най-важния атрибут – маратонките.

Вече съм екипирана и първата крачка към положителната промяна е направена. И тъй като началото е най-трудно, просто реших да си осигуря максимален комфорт и спокойствие, подбирайки мотивираща музика, след което започнах със съвсем леки тренировки от по 20 минути и с енергични разходки от парка до вкъщи. Още в първите дни осъзнах колко по-добре се чувствам и само след седмица реших да допълня екипировката си за гимнастика с постелка за аеробика, гирички и любимата ми гимнастическа топка. След кратко проучване установих, че тя освен удобна е и изключително полезна за пълноценната тренировка, а и когато работя от вкъщи, често заменям въртящия се стол с нея, защото заради изправеното положение на гърба, чувствам много по-малко умора. По време на тренировка я използвам най-често при правенето на коремни преси и в упражненията за бедра и таза. Включвайки още няколко ефективни упражнения с гирички и скачане на въже, успях да избера полезен и приятен за мен режим, който освен тялото подобрява и настроението ми.





И така, възприемайки спорта повече като забавление и начин на разпускане, отколкото задължение, успях да го превърна в част от всекидневието си. А сега е време да тръгвам за първата тренировка във фитнеса.