10 основни храни за подмладяване на кожата

03 октомври 2017 | 08:10
видяна 2366
коментари 0

Преди да започнете да прилагате различни козметични терапии като пилинг маска, микродермоабразио или мезотерапия, за да подобрите състоянието на кожата си направeте една разходка до близкия пазар.

Една балансирана диета, богата на цитрусови плодове, фибри, витамини и минерали е от съществено значение за здравето на клетките и тъканите. Те са основно отговорни за красотата и естествения блясък на кожата.

Всяка храна допринася по определен начин за подмладяване и поддържане на кожата. Предлагаме ви да опитате 10 храни, които не трябва да отсъстват от вашето дневно меню и да се убедите в силата и ползата на всяка от тях за здравето на кожата.

Броколи - Зелените листа са богати на калций, цинк и магнезий, които са от съществено значение за благосъстоянието на почти всички видове клетки. За да ги поддържате в перфектно състояние не пропускайте възможността да гарнирате ястията си с броколи или брюкселско зеле.

Ядки - маслодайните култури са сред най-големите източници на растителен протеин и са богати на фибри и витамини. Те могат да се консумират сурови, да се добавят към сатурирани храни или при готвене.

Оранжевите храни - богати на бета-каротин, храни като моркови, папая, манго и тиква спомагат за подмладяване на кожата и я поддържат кадифена като праскова. В допълнение, това хранително вещество подготвя кожата за слънчевите лъчи, стимулирайки тялото да произвежда меланин, пигментът, отговорен за бронзовия цвят на кожата. Консумирайте ги в салата, за десерт или във вид на сокове.

Желатин – Съдържащият се в него колаген е важен при лечението, регенерирането и подпомагането на клетките и тъканите. Отлично средство в борбата срещу провисването на кожата.

Леща - богата на цинк и естествени влакна. Помага в кръвообращението и в насищането с кислород на тъканите, което се отразява на цвета и естествения вид на кожата.

Ябълка - Прави кожата гладка, тъй като е богата на влакна, които подпомагат правилното функциониране на червата. Съдържа витамини А и В, които служат за обновяването на клетките. Ежедневната консумация на ябълки е силно препоръчителна, освен ползите за кожата тя помага да се поддържат зъбите и венците чисти и здрави.

Диня - освежаваща и вкусна, съдържа 95% вода, минерали и витамини. Тя е диуретик, така че помага на тялото да премахне токсините. В допълнение, динята е отлично хидратира кожата, оставяйки я мека като на бебе.

Яйца - Клетките и тъканите се състоят от протеини (кератин) и за да се поддържат здрави, е важно да се консумират храни, богати на това вещество. Яйцата са чудесен източник, предлагащ богат и лесно усвоим протеин.

Омега 3 - мощен естествен противовъзпалителен агент за профилактика на дерматологични проблеми като акне и алергии като цяло. Омега 3 се намират в риби като сьомга и риба тон.

Овес - Храните, богати на фибри, като овес, киноа, кафяв ориз, регулират функционирането на червата и почистват токсините от тялото.

Коментари

Добави Коментар

Най-четени