5 идеи за забързване на метаболизма

14 юли 2017 | 09:45
видяна 4179
коментари 0
Pixabay.com

Често мислим за нови и различни диети, с които да отслабнем с "онези 5 килограма", които ни измъчват от известно време. Тайната, твърдят специалисти диетолози, е в забързване на метаболизма, за да започне естественият процес на топене на мазнините (с помощта и на спорт, разбира се). Ето няколко предложения, които ще помогнат изключително много за отслабването и цялостното ви добро здравословно състояние

Протеин

Има си причина протеинът да е в основата на бодибилдинга – помага за запазването и изграждането на мускулна маса, която е ключов фактор за здравословния метаболизъм. И това съвсем не означава, че трябва да го приемате във високи количества, само ако искате да заприличате на женския вариант на Шварценегер! "Протеинът се усвоява по-трудно от организма от въглехидратите и мазнините и затова тялото използва повече енергия за него", казва Робърт Бауер, професионален диетолог. "Протеинът също така се смила по-бавно, затова човек се чувства сит по-дълго време", допълва той. Основните източници на протеин са рибата, пилешкото месо, пуешкото месо, яйцата и белият ориз (варен, не пържен, разбира се).

Фибри

"Фибрите са несмилаеми въглехидрати, които използват енергия и могат да ускоряват метаболизма", твърди Бауер. Най-голяма доза фибри човек може да получи от пълнозърнестите храни като киноа и пшеничен зародиш, дребни безкостилкови плодове и зеленчуци, особено моркови и зелени храни. Постарайте се едно от храненията ви да е изцяло от такива продукти.

Термогенни храни

Храните, които ви затоплят, могат да ускоряват и метаболизма. В случая става въпрос за кофеин, люти чушки (които съдържат уникална съставка наречена капсаицин) и някои видове чай (зелен чай, бял чай, черен китайски чай). Проучвания показват, че този тип храни и напитки могат да увеличат изразходваните от вас калории с 4-5% само от едно хранене. Т.е. храните се и отслабвате - звучи парадоксално, но е факт.

Канела

Канелата е изключително вкусна като подправка за какво ли не - сладкиши, капучино, палачинки и каквото там си решим. "Канелата обаче влияе и на метаболизма, като помага за намаляването на захарта в кръвта чрез усвояването на глюкозата от клетките, която в последствие се използва за освобождаване на енергия, така че по-малка част от нея се натрупва като мазнина. Колкото по-малко мазнини има човек, толкова по-добър е метаболизма му", пояснява Бауер. Трябва обаче да се следи по колко канела се приема дневно, защото според някои проучвания тя може да е токсична в големи количества. Специалистите са категорични, че до една чаена лъжичка канела на ден е безопасно количество.

Кокосово масло

Бауер отбелязва, че някои диетолози смятат, че кокосовото масло понижава количеството мазнини, които се натрупват в мастните клетки. Причината за това е, че молекулите му отиват директно в черния дроб, където се разграждат като въглехидрати, вместо като мазнини. Бауер също така посочва, че все още няма единодушни заключения от проучванията, свързани с кокосовото масло и ефектите от него върху метаболизма, така че информацията за този продукт трябва да се приема с известни резерви.

Четете още: Най-абсурдните диети, за които сте чували

Още по темата

Коментари

Добави Коментар

Най-четени