Седем правила за дълъг живот

10 юли 2017 | 07:50
видяна 3841
коментари 0
pexels.com

Първоначално препоръките са били изготвени от Американската кардиологична асоциация, за да помогнат на хората да се предпазят от сърдечно-съдови заболявания. Впоследствие изследователите са установили, че спазването им се свързва и с намаляване на случаите на рак.

"Никога не е късно за здравословни промени", казва д-р Лаура Расмусен-Торвик, ръководител на изследователския екип. Седемте правила за дълъг живот и добро здраве всъщност са съвсем прости.

Умерена физическа активност

Да спортувате редовно не е кой знае колко сложно - изисква се малко свободно време и воля. Това, разбира се, не означава да се вманиачавате, но е доказано, че час и половина до два часа седмично ви помагат да сте във форма, а реално това не отнема много от времето ви.

Придържане към здравословно тегло

Много е просто - трябва да установите кое е идеалното за вас тегло и да се стремите да сте около него. Нормално е през зимата да качите няколко килограма, но през пролетта трябва отново да се върнете към оптималното си тегло. И да го следите поне веднъж седмично.

Здравословно хранене

Орторексия е заболяване, при което болният се вманиачава в здравословното хранене и отказва всичко, което може да има дори лек негативен ефект върху тялото му. В никакъв случай не препоръчваме това. Но е добре да се стараете поне два пъти седмично вечерята ви да се състои само от салата или няколко плода, а също толкова пъти закуската ви да е също някой плод и/или овесени ядки.

Поддържане на холестерола и кръвното налягане в норма

Редовното следене на нивата на холестерола и стойностите на кръвното налягане е важно на всяка възраст, а след 40 е направо задължително. С малко спорт и нормален хранителен режим всичко е постижимо, а при необходимост специалисти могат да препоръчат правилни медикаменти за целта. 

Контролиране на кръвната захар

Редовните изследвания и контролирането на сладкото в храненето ви може лесно да предотврати проблем с високата кръвна захар и евентуалната поява на диабет.

Умерена консумация на алкохол

Според Асоциацията на анонимните алкохолици не трябва на ден да пиете повече от три бири ИЛИ две чаши вино ИЛИ 100 мл твърд алкохол. И то не всеки ден! Ако превишавате дозата редовно, неминуемо ще се появи зависимост към алкохола. 

Въздържане от тютюнопушене

Дори нередовното пушене увеличава значително риска от рак на белите дробове, затруднява дишането и ви пречи при практикуването на спорт. А съвсем друг е въпросът за неприятната миризма, която се поема от косата, дрехите и кожата ви, а дъхът ви винаги ще е тютюнев, колкото и дъвки да дъвчете.

Четете още: Плюсове и минуси на кафето

Още по темата

Коментари

Добави Коментар

Най-четени