Храна за тялото ви през „онези“ дни

13 май 2017 | 11:35
видяна 4089
коментари 0

Да поговорим за преживяванията ни като жени и промените, които се случват с телата ни.

Ние сме сложно устроени не само физиологично, но също така емоционално и психологически. Животът на една жена е големият и цялостен цикъл, но през този голям цикъл, ние преминаваме през множество малки. Интересното е, че много от промените и метаморфозите, ние не можем да контролираме. За това са отговорни женската ни природа, както и генетичната предразположеност. Второто е строго индивидуално при всяка дама.

Но ето един факт – основна роля за нашето здраве, настроение и чувства, играят хормоните. При нормални нива на хормоните се осъществява редовен менструален цикъл, по-лесно зачеване, спокойна бременност, а също така и привлекателен външен вид – красива коса, кожа, идеално тегло. Здравето е красота, чували сме го много често!



Но какво се случва при нарушените нива на хормоните – множество отклонения, които влияят на качеството ни на живот. Тези нарушения провокират наднормено или поднормено тегло, непостоянен цикъл или много болезнен и обилен такъв.

Проблеми с кожата – възпаления, акне, преждевременно стареене. При много жени се наблюдават периодично гинекологични състояния, създаващи дискомфорт, затрудняващи бременността и т.н. Но освен всичко това, жените, които са жертва на такива нарушения, ежемесечно преминават през опасна емоционална въртележка. Сигурна съм, че повечето от вас ще потвърдят колко е трудно да контролират емоциите си, когато те са пряко свързани с други процеси в телата им.



Един от най-разпространените проблеми е изразеният ПМС – това състояние действа разрушително на 85% от жените. Често засяга, както професионалния им живот, така и личния.

Можем дълго да коментираме преживяванията ни и доколко тези състояния се явяват като сериозно предизвикателство за пълноценен и спокоен живот, но целта е друга.

Как да си помогнем? Как трайно и ефективно да се борим с неприятните моменти?

Време е да се замислим за специална диета. Добавяне на определени храни, които да влияят благотворно и да допринасят за баланса на организма ни.

Чудесно е, ако се храните разделно и изключвате от менюто си продукти, които натоварват тялото ви. Но още по-силен ефект можете да постигнете, ако съобразявате храненето си със своите индивидуални нужди и състояния. Ето защо е от изключителна важност да обмислите какви храни са нужни по време и преди ежемесечния ви цикъл. Тази промяна ще ви гарантира ефект, който ще виждате все по-ясно във времето.

В следващите редове ще обясня какво да консумирате и как то ще повлияе на цялостното ви здраве.



Вода – изумително е, колко много се говори и пише за водата и ефекта й върху човешкото тяло... но все пак ние пренебрегваме значението й. За всеки пол, възраст и килограми се калкулира определено количество вода за ежедневен прием. Важно е да развиете навика да приемате достатъчно количество вода. Това ще предотврати подуването на корема, значително ще подобри състоянието на проблемната кожа и вярвате, или не, ще подобри чувството на тежест по време на цикъл. Следете внимателно тялото си – то дава множество признаци, когато страдате от дехидратация! При една 50 килограмова жена необходимото количество е 1.5 литра, а за друга с тегло 80 кг. – 2,4 литра. За да достигнете препоръчителното количество, е добре да започнете постепенно да увеличавате приема. Не го правете изведнъж. Изтеглете си приложение, което да ви напомня да пиете вода. Пийте често и по няколко глътки. Целта е тялото ви да свикне, че е снабдявано с достатъчно вода. Така много от неразположенията ви ще се редуцират. Тъй като всяка жена губи значително количество течности по време на менструалния си цикъл, е добре да компенсира това с високо ниво на хидратация. Голяма част от водата тялото ни извлича от храните, но все пак това не замества приема на чиста вода.


Калций – набавянето на калций чрез хранителна диета може да ви помогне при болезнените стомашни крампи. Източници, богати на калций са: бадеми, семена сусам, както и листни зеленчуци.
На пазара се предлагат многобройни варианти на хранителни добавки с калций. Но преди да предпочетете тях, поискайте мнение от специалист и се уверете, че обещаното количество на опаковката ще се усвои от организма ви. Въпреки че не отричам и този вариант, все пак обработвайки храната, организмът усвоява всички съдържащи се в нея вещества. Ето защо изброените храни са чудесен вариант да консумирате повече калций. Все пак, кой би избягал от свежа салата?



Натурален шоколад – тук със сигурност ще спечеля много от вас! Като рядък случай на жена, която не обича сладко, самата аз съм привърженик на натуралния шоколад! Не се учудвайте, ако ви се похапва нещо сладичко. Вашето тяло ви праща сигнали. Предимствата на натуралния шоколад са следните: не съдържа захар и мазнини, както други продукти, засища нуждата за сладко, прави ви по-щастливи и помага за отпускане на мускулите, така че дори в комбинация с диети и режими на спортуващи е страхотен избор



Целина – този хрупкав, свеж и съдържащ основно вода зеленчук е отличен вариант за похапване между храненията. Още по-добрата новина е, че съдържа точно 0% калории. Целината действа много добре против подуване и задържане на газове. Ако вкусът не ви допада особено, може да добавите фъстъчено масло, леко да я осолите или да я поднасяте с разядка. Следващото предложение е идеален партньор на целината.



Хумус – знам, че звучи странно, но се оказва, че е подходящо допълнение към много храни. Лек е, приятен на вкус и лесен за приготвяне. Прави се от нахут, който не просто е полезен, но и спомага за качествен сън и добро настроение. Можете да го похапвате с целина, краставица, морков, сухари и др



Ананас - следващата храна-чудо за деликатното женско здраве е един много вкусен плод – ананасът.

Отново мощен стимулатор на вашето настроение ( не случайно е сред храните – афродизиаци). Този плод действа страхотно за повдигане на настроението, от което със сигурност имаме нужда някои дни. Предотвратява болезнените стомашни спазми и чувството за подутост и може да се консумира по различни начини – в натуралния си вид, като смути или под формата на десерт – печен, сушен и в комбинация с други плодове.





Банан – още един, предполагам, любим на всички плод. Установено е, че консумацията на няколко банана дневно подсилва организма. Помагат при натоварени тренировки, за отпускане на мускулите. Облекчават менструалните болки. Подобряват зрението, източник са на фибри, съдържат витамини и минерали. Бананите помагат за намаляване нивата на стрес, защото съдържат триптофан - форма на протеин, който тялото преобразува в серотонин (т. нар. "хормон на щастието"), който от своя страна, ви помага да се отпуснете и подобрява настроението ви.



Чай – през последните няколко години преоткривам чая. Има толкова различни видове, които могат да помагат при множество неразположения. От опит знам, че повечето хора предпочитат кафето, но понякога чаят е много по-добра алтернатива. В периодите, когато се чувствате потиснати и депресирани е желателно да заместите кофеина. Кафето може да ви направи още по-тревожни и изнервени. Също така е силен диуретик и допълнително дехидратира организма ви. Зеленият чай е достоен заместител за нуждаещите се от повишаване на енергията. Има безброй видове и комбинации, които не само ще се отразят страхотно на сетивата ви, но и ще подействат успокоително на стомаха и кръвното ви налягане.



Спанак – както вече отбелязах, листните зеленчуци са суперхрана, която задължително трябва да присъства в диетата ви. Често биват подценявани, но точно тази група осигуряват много полезни вещества на организма. Спанакът е много мощен антиоксидант. Листата му са богати на белтъци, железни и калциеви соли, и витамини A, B₁, B₂, C и PP.
Ако не сте запленени от вкусовите му качества, опитайте да го консумирате под формата на смутита. За подобряване на вкуса, можете да добавите други плодове и зеленчуци.

Четете още: Как да си направим домашен слънцезащитен лосион



Сьомга – тя е богата на Омега 3 мастни киселини и витамин D. Това, че е лека храна и много вкусна, още повече допринася да е в категорията на суперхраните. Препоръчително е да консумирате сьомга, особено непосредствено преди вашия месечен цикъл. Добре е да изберете качествена сьомга, защото някои биват боядисани, за да изглеждат по-привлекателно. Уверете се, че избраната марка е с признато качество. Приготвянето на тази риба е много бързо и лесно и се съчетава чудесно с много зеленчуци. Можете да я консумирате с аспержи, които са невероятен деликатес.

Четете още: Как да се справим със стреса на работното място

Остава само да ви пожелая приятен апетит и да се насладите на ползите от тези свежи храни и напитки, които естествено да доставят на тялото ви нужните вещества. Обичайте се, грижете се за здравето си и бъдете красиви!

Автор: Наджин Расимова

Още по темата

Коментари

Добави Коментар

Най-четени