Четири полезни пълнозърнести храни

20 април 2017 | 10:14
видяна 2777
коментари 0

Едва ли има някой, който не е чувал, че балансирано хранене гарантира правилното функциониране на организма и е ключ към това не само да изглеждаме, но и да се чувстваме добре.

А за да бъде един модел на хранене здравословен и да осигурява на организма ни необходимите му нутриенти, той задължително трябва да включва в състава си пълнозърнести храни.

Това е така, защото те са незаменим източник на растителни влакнини, спомагащи работата на храносмилателната система, на сложни въглехидрати, осигуряващи на организма енергия, на витамини, особено тези от В група, и на минерали.

Ето и четири полезни пълнозърнести храни, които да включите в менюто си:

Киноа

Киноата се превърна в модерна храна през последните години и това не е случайно. Зърната на киноата съдържат незаменими аминокиселини като цистин, лизин, метионин, а хранително изследване от 2012 г., озаглавено "Здравословните ползи от киноата", сочат, че продуктът е източник на пълноцени белтъчини.

Освен това в киноата има много важни за организма вещества като Желязо, Калций и Фосфор и големи количества Витамин В и Е. Не е за пренебрегване и фактът, че киноата не съдържа глутен, поради което е лесна за обработване от организма и е идеална за хора, страдащи от целиакия.



Амарант

Зрънцата на амаранта са изключително богати на белтъчини и са с нисък гликемичен индекс, което ги превръща в идеален избор за хора, спазващи хранителен режим за отслабване.

Друга важна подробност е, че амарантът съдържаща Витамин С. Това в комбинация с Магнезия, Калция и Желязото го превръща в естествен имунен стимулатор.

Кафяв ориз

Освен, че е богат на влакнини като всички пълнозърнести храни, кафявият ориз съдържа и високо количество Селен, който подобрява работата на щитовидната жлеза. Кафявият ориз се бори успешно и със стреса, заради съдържанието си на Витамини от В група и по-конкретно В1, В2, В3 и В6.

Само една чаша кафяв ориз доставя 55% от ориентировъчния дневен прием на манган, който е необходим за правилното функциониране на нервната система и синтеза на мастните киселини, сочи изследване публикувано в healthaliciousness.com

Други плюсове на кафявия ориз са, че извлича натрия от организма и по този начин помага в борбата със задържането на излишна вода и подуването. Освен това тази пълнозърнеста храна умело намалява и нивата на холестерол в кръвта.

Зърнените закуски

Пълнозърнестите зърнени закуски са с високо съдържание на сложни въглехидрати, осигуряващи енергията, необходима за справянето с ежедневните задължения. Освен това са богати на влакнини и не на последно място пълнозърнестите зърнени култури представляват важен източник на витамини и минерали, сред които Желязо, Калций и Фолиева киселина.