Автор
Woman.bg

Рекламите, които буквално мачкаха жените през годините

Знаете колко огромно е влиянието на масовите комуникации и рекламите, които циркулират навсякъде около нас. Въпреки, че все още ставаме свидетели на изключително нелепи рекламни клипове, които представят жената само като обект на сексуално желание (да си припомним лятната серия със „сезона на дините“ и зимната с „това чукане чаках“), в миналото нещата са отивали много отвъд общоприетите норми за равноправие между половете.

Вижте няколко реклами от недалечното минало, които са били приемани за абсолютно нормални:

1. 1975: Невинността е по-секси, отколкото си мислите

Това е една безумна и зловеща реклама на козметика за млади момичета, която притежава бебешки аромат.

2. 1970: За по-лесно шофиране

Да, явно през 70-те години не е било никакъв проблем да генерализираш всички жени като лоши шофьори. Вероятно и до днес битуват подобни предразсъдъци у някои мъже, но ние алтруистично вярваме, че те са все по-малко.

3. 1970: Да се разходиш върху нея



Реклама на панталони, която се заиграва с темата за насилието върху жените. Има ли нещо по-отвратително от това? Концепцията на тази покъртителна реклама е, че когато жената види мъж с толкова удивително красиви панталони, ще бъде готова на всичко - дори на това той да се разхожда върху нея.

4. 1969: Тя ще те последва навсякъде, особено ако издишаш дим в лицето й



Явно създателите на тази гнусна реклама смятат, че когато мъжът издиша дима от невероятните цигари в лицето на жената, тя ще бъде толкова пленена от неговия чар, че ще го последва, където и да отиде. Изобщо не е унизително, нали?

Четете още: 5 от най-странните професии по света

5. 1961: За какво служат съпругите?



За домакинска работа...В случая става въпрос за мултифункционален кухненски робот. От рекламата става ясно, че явно основното задължение на жената е приготвянето на храна за семейството.

6. 1959: Мъжете са по-добри от жените



Наистина не знаем защо на някого би му хрумнало да констатира, че мъжете са по-добри от жените, да изтъкне тяхната по-слаба физическа сила, като ги нарече мрънкащи същества, когато са в планината и да очаква, че това ще вдигне продажбите на вълнените им туристически чорапи.

7. 1953: По-щастлива с прахосмукачка



Не знам дали създателите на тази реклама са направили проучване за какъв подарък мечтае една съпруга за Коледа, но със сигурност прахосмукачката не е в топ 10 на предполагаемите отговори, не е дори и в топ 100, но нека не се задълбочаваме в темата.

8. 1947: Наистина ли е незаконно да убиеш жена?



Направо смразяваща и изпълнена с насилие реклама от 50-те години на миналия век. Нека ви разкажем кратката история зад това зловещо изречение, а вие ни кажете какво мислите за подобен тип реклами и виждате ли ги под една или друга форма и в наши дни?

Красива машинописка има проблем с печатната си машина, но успява да го разреши с малка женска хитрост – поставя в нея пощенски метър (който всъщност е рекламираният продукт) и всичко отново работи безупречно. Това й спестява време в извършването на своите задължения и по този начин може отново да клюкарства с колежките. В този момент шефът й обмисля дали би било законно, ако просто я убие.