Автор
Woman.bg

Защо компаниите трябва да се доверяват повече на Y генерацията?

Отговорите не са тези, за които си мислите. “Всичко трябва да се промени, така че нищо да не се променя” е казал Танкреди в книгата на Джузепе Томаси ди Лампедуса - “Гепардът”

Нямаме избор в този случай. Ние – кадрите и ние – предприемачите. Корпоративният свят разполага с терен за изява на всички желаещи да се развиват и да осъществяват своите идеи.

Социалната игра, която изпълняваме в наши дни касае както мъжете, така и жените. Правилата са едни и същи за всички още от университета, когато поемаме по своя път в желанието си да се развиваме професионално.

Кои сме? Родени през 80-те и 90-те години на миналия век, ние се водим генерация Y. Онези деца на новата дигитална ера, където всичко е възможно. Дали!?

В процеса на личната си себереализация, се питаме често: “Какво се очаква от нас?”, “Накъде да поемем!”, “Какво искат всички от нас – колеги, ръководители, роднини и приятели... Отговорите на тези въпроси са съществени за навлизането ни в преустановената екосистема на XXI век.

Когато един млад кадър навлиза в дадена компания, той е придружен с присъщите за неговата възраст мислене, качества, представи, норми и ценности, които след 40 годишна възраст се размиват.

Да, тези т.нар. “Millennials”, които са израснали редом интернет и социалните мрежи, имат различни възгледи за живота. Следователно очакванията им от работния пазар са също различни... много по-високи от преди.

Те се надяват на повече свобода, гъвкавост и прозрачност. Винаги една крачка, ако не и повече, от останалите, те развиват себе си и своите идеи по неподправен начин. Факт, който често води до разминаване между ръководителя, който има определени очаквания към работата новоназначения служител Y. Това не означава, че служителят е некомпетентен. Напротив. Той е различен.

Сблъсъкът между две генерации е хубаво нещо, стига съответните представители да са отворени един към друг. Да, в началото е трудно и всеки един от тях трябва да премине през определен период на адаптация, но с времето работната машина се смазва и работи в добра посока.

Затова е редно да се дава шанс на младите. Да, имат още много да учат, но щом усвоят базовите понятия и развият образното си мислене – те са безценни за която и да било компания.

Ще ви дадем един пример. По света наблюдаваме нарастваща тенденция сред международните компании, които назначават нови кадри и ги включват в екип с по-стари служители. Сигурно си мислите, че това е просто експеримент, чийто резултати са повече от отчайващи. Грешка! За отрицателно време хората се съвместяват и вършат чудесна работа. А резултатите надминават всички очаквания на работодателите.

Дигиталната ера е преди всичко културна еволюция. Тя не се свежда, единствено и само, до развитието и усъвършенстването на технологиите в наши дни. Следователно генерационното развитие включва социализация, която изисква време, разбиране и динамика в името на общото благо.