Никой не би се изненадал от факта, че пазаруването на дрехи кара женските сърца да бият по-учестено.

Изглежда, че самото търсене на дрехата кара сърцбиенето да достигне връхната си точка.

Мъжете, обаче, учестяват пулса си най-много при покупка на бельо. Може би това се дължи на притеснението, което усещат, когато се размотават из женския отдел.

В английския магазини „Дебенхамс" изследователи използвали монитори за сърце, за да проследят какъв е пулсът на 1000 клиенти на възраст между 20 и 40 години.

Резултатите показват къде и кога купувачите най-силно се вълнуват.

Спокоен пулс за жените по принцип е 74 удара в минута. Но когато си купуват красива рокля например, 39% от клиентките го повишават на 120 удара в минута.

Попадането на невероятен чифт обувки, от който на всичкото отгоре има и техния размер, е на второ място в класацията с покачване на пулса до 117 удара в минута.

Чантите са на трето място в класацията за вълнуващи покупки, бележейки средно ниво от по 113 удара в минута. Но имайте предвид, че то рязко се повишава, ако чантата се купува, за да подхожда на чифт обувки, които също са част от покупките.

Резултатите са особено високи, когато стоката е намалена. Това показва, че изгодните покупки най-ефективно повишават пулса.

При мъжете пулсът се ускорява от 72 удара в минута до 118, когато купуват бельо, което е дори повече, отколкото когато любимият им футболен отбор вкара гол.

Ед Уотсън, от името на търговския център, казва: „Когато попитате клиентите, те веднага отговарят, че най-вълнуващите моменти са, когато намират качествени продукти на добра цена.

Обаче, на мъжете изглежда им доставя най-голямо удоволствие, когато купуват нещо специално на половинките си, въпреки че трябва да се направят по-обстойни тестове, за да се уверим дали тези резултати се дължат на вълнение или на притеснение."

След бельото, при мъжете на следващо място идва купуването на аудиовизуални и спортни стоки.

С покупката на телевизор или DVD система сърдечният им пулс се повишава с 45%.

Тези покупки, обаче, въобще не влияят на женския пулс, тъй като той се повишава само с 11%.

По-задълбочени проучвания сочат, че жените се развълнуват в момента, в който стъпят в магазин с идеята да пазаруват, докато при мъжете това става едва когато плащат.