Заедно с прочутото лого на Nike, девизът Just do It (Просто го направи) е една от емблемите на спортната компания, превърнала нейните продукти в хитове по цял свят.

Но знаете ли произхода на девиза?

Интересната история разказва основателят на рекламната агенция Wieden+Kennedy Дан Уидън, който си спомня колко много се е мъчел да намери кратък и точен израз, който спортната компания да използва за различните си ТВ реклами през 1988 г.

"Тогава си спомних за един човек от Портланд, когото познавах. Той извърши поредица от престъпления из цялата страна и бе арестуван в щата Юта за двойно убийство", разказва спецът по рекламата.

"Осъдиха го на смърт и трябваше да бъде разстрелян. Попитан за последните си думи, той само каза "Нека да го направим", но аз го промених на "Просто го направи".

"След това трябваше доста да убеждавам съоснователят на Nike Фил Найт да приеме девиза".

Това обаче става и Just Do It за пръв път се появява в ТВ реклама на компанията от 1988 г. Останалото, както се казва, е история.

Последвай ни в Pinterest

Източник: obekti.bg