Семейство
Моркови за високи деца
18 март 2010 | 14:59 |
Децата, които консумират повече оранжеви зеленчуци, започват да растат два пъти по-бързо от връстниците си.
До този извод са стигнали учени от Еврейския университет на Ерусалим. Данните от проведеното от тях изследване са представени на конференцията "40 години хранене в Израел".
Те показват, че децата, които ядат много оранжеви зеленчуци, богати на витамин А, като например морковите, започват да растат по-интензивно от връстниците си.
В изследването са участвали около 300 деца на възраст от 3 до 16 години. Оказало се, че средно за една година децата, погълнали с балансираната храна повече зеленчуци, богати на витамин А, са пораснали с 8 сантиметра.
Връстниците им от контролната група за същия период са станали по-високи само с 4 сантиметра.
Доктор Тали Синай от Еврейския университет, където е извършено изследването, пояснява, че повечето ниски деца са напълно здрави, но страдат от скрит недостиг на витамини и различни микроелементи.
"Известно е, че недостигът на витамин А, желязо и цинк води до забавяне на растежа. Ние се опитахме да предложим на децата балансирано хранене, поставяйки ударението върху тези елементи" - каза д-р Тали Синай.
Източник: actualno.bg
И Андреа осъмна в съмнителен сайт18 март 2010 | 14:24 |
"Здрач" май ще се сгорещи най-накрая31 юли 2010 | 18:51 |
Подобни новини
-
Децата и сладкото
23 декември 2009
Новите изследвания доказват, че децата, които растат бързо, ядат повече сладки неща от онези, които растат с по-бавни темпове

