Автор
Woman.bg

Мона Недева и Калин Врачански в блиц интервю

Кампанията „Говори открито срещу домашното насилие” е благотворителна инициатива на козметичната компания AVON, която за четвърта поредна година повдига въпроса за насилието над жени.

С призива „Сложи си обица на ухото! Нека заедно спрем домашното насилие!” AVON се стреми да привлече общественото внимание върху проблема и да подобри тревожната статистика, която сочи, че всяка четвърта жена в България е жертва на тормоз. Кампанията набира средства чрез продажбата на продукти от синята благотворителна серия на AVON. 100% от приходите се заделят във фонд, с който компанията подпомага основния си партньор – „Алианс за защита срещу домашното насилие”. Тази година средствата ще бъдат използвани за обзавеждане на кризисен център за жени и деца, пострадали от домашно насилие, в Димитровград.

На сайта на организацията www.alliancedv.org всеки, който се чувства жертва, може да открие координатите на центрове, работещи за защита и превенция срещу домашното насилие.

1. Защо прие поканата да станеш посланик на кампанията „Говори открито срещу домашното насилие“ на AVON?

КВ: Смятам, че всеки човек би го направил и се радвам, че от AVON се е обърнаха към мен. Има много хора, които страдат от домашното насилие. Хубаво е да се даде гласност, че има как да се решат тези проблеми, когато се потърси помощ и се говори по темата.

МН: Като част от младото поколение искам да дам пример на младите хора. Насилието не е решение. Ще бъда много щастлива, ако чрез тази кампания помогнем на повече жертви на домашно насилие. Хората трябва да бъдат добри, да си помагат и да се подкрепят. Радвам се, че чрез тази инициатива можем да дадем на много жени щастие и сигурност.

Четете още: Как да познаем жертвата на домашното насилие?

2. Какъв съвет би дал/а на жертвите?


КВ: Да споделят! На първо време със своите близки хора, а след това, ако нещата не се променят, с организациите, които работят срещу домашното насилие. Именно затова правим тази кампания, за да накараме хората да говорят открито за проблема.

МН: Не се предавайте! Аз вярвам че рано или късно доброто побеждава. Не трябва да се страхувате да говорите. Колкото по-бързо споделите, толкова по-бързо ще разрешите проблема.

3. Според теб колко време ще е нужно на българите да започнат да говорят по-открито за проблема?


КВ: Не бих могъл да кажа. Знам, че колкото по-рано започнат хората да се изправят срещу проблема, а не да го заобикалят и приемат като нещо маловажно, толкова по-бързо ще се разреши.

МН: Забелязала съм, че сме народ, който обича да се оплаква за всичко и на всички. Но сякаш за сериозните проблеми не се говори открито. Трябва още от най-ранна детска възраст, както и в училище, да се говори с подрастващите, да бъдат възпитавани кое е добро и кое лошо и да знаят как да се справят с такива ситуации. Само тогава ситуацията ще се промени.

Пет от най-обичаните български звезди подкрепиха кампанията на AVON „Говори открито срещу домашното насилие“.

Деси Бакърджиева, Орлин Павлов, Калин Врачански, Теодора Духовникова и Мона Недева се обърнаха към обществото с призив: „Сложи си обица на ухото! Нека заедно спрем домашното насилие!”. В края на юли стартира специална активация на страницата на AVON България - https://www.facebook.com/avonbulgaria/app_276300969217601, с която всеки може да покаже своята съпричастност към кампанията. Апликацията приканва хората да добавят своя снимка с благотворителен продукт от синята серия на AVON и да поканят приятелите си да направят същото. Качените снимки се нареждат сред галерия, в която всяко четвърто изображения е на жертва на домашно насилие. Колкото повече се увеличават снимките на хора с благотворителен продукт, толкова по-бързо ще изчезват снимките на жертви на терор. Така всеки ще може да проследи прогреса на активацията.

Силното послание на кампанията тази година насочва към новия благотворителен продукт – обици, които са основно действащо лице във всички инициативи. 100% от приходите от продукта се заделят в помощ на жертвите на домашно насилие. Кампанията „Говори открито“ вече четвърта поредна година работи в посока привличане на общественото внимание и алармиране за сериозността на проблема.