Модният дизайнер Майкъл Корс тази седмица стана милиардер, три години след като направи компанията си публична.

"Бизнес инсайдър", цитиран от manager.bg, разкрива как името на дизайнера се превръща в толкова скъл бранд.

Корс е роден в Лонг Айлънд и започва да шие дрехи когато е на 19. По това време е студент в Модния институт по технологии в САЩ.

Четете още: Вдъхновение за всяка жена: 10 мисли от Ив Сен Лоран

Когато отпада от училище през 1981 г., се осмелява да представи на потенциални клиенти първата си модна колекция дамско облекло. Дебютът й организира в големи луксозни търговски центрове като Bergdorf Goodman и Saks.

Една от стратегиите му, които му помагат да се издигне в епохата на европейската висша мода, която неотменимо се търси от богатите американци, се състои в изграждане на връзки със звезди. Днес е известно, че марката има богата база от звездни почитатели, сред които Барбара Уолтърс, Деми Мур, Джулия Робъртс, Хайди Клум и др.

Четете още: Донатела Версаче с нова колекция и подарък за Лейди Гага

Най-трудният период за бизнеса му настъпва през 1993 г., когато италианците, които го подкрепят финансово, се разоряват. Налага се да оцелее сам на пазара, затова решава да представи модна линия на по-ниски цени. Освен това започва да работи като моден директор за френската модна къща Celine.

Ексклузивната му линия на високи цени и по-евтините му, по-спортни колекции започват да се продават добре в магазините. Той продължава да продава в големи търговски центрове до 2003 г., когато компанията Sportswear Holdings се заинтересова от бизнеса му и решава да купи дял от компанията му от 85% за 100 милиона долара. Тя изкупува акциите на френската LVMH и други инвеститори.

Новият собственик предприема нови, дръзки маневри на пазара. През 2004 г. марката представя друга линия на по-ниски цени, с рокли, които се продават между 99 и 300 долара. Тя се оказа чудесен избор - в същото време Америка бе ударена от рецесията. Освен това Корс разширява обхвата на предлаганите от него стоки с аксесоари като парфюм и чанти. През 2006 г. компанията предприема агресивно движение, като отваря собствени "лайфстайл" магазини с продажби на дребно.

Четете още: На коя й отива повече: Тоалетът от Michael Kors?

По-късно, в интервю за предаването 20/20, Майкъл Корс обяснява, че ключът за успеха му се дължи на разширяването на линията му с подход за предлагане на продукти за дамите с всякакъв размер на ханша и финансови възможности.

Днес Майкъл Корс има 533 магазина по света. Компанията сега е базирана в Хонконг. Доходите й за финансовата 2013 г. са били 398 милиона долара, спечелени от приходи от 2,2 млрд. долара.

За сравнение, през финансовата 2011 г. общите приходи на компанията са били 803 милиона долара. Сега тя очаква тази сума като приход само за четвъртото тримесечие на 2014 г.

Майкъл Корс облича някои от най-известните жени в Америка, включително първата дама Мишел Обама, която позира с десетки негови красиви рокли. Тя носи негова рокля дори на официалния си портрет в Белия дом.

На 50-годишна възраст той става най-младият човек, получавал награда за цялостен принос на Съвета на модните дизайнери в Америка. Днес той притежава 2% от компанията си за луксозно облекло. При първичното й публично предлагане през 2011 г. събира над 700 милиона долара. След поскъпването на акциите й тази седмица брандът му го направи милиардер.

Четете още: Война на титани: Кавали и Майкъл Корс