Вероятно сте попадали на определението "mompreneurs" или в превод „майки-предприемачи“.

Това всъщност са жени, които имат семейства и успяват да усъвместят грижите си за децата с развитието на свой бизнес. Често те са блогърки или използват блога си за платформа. Някои от тях предлагат място за реклама на различни компании, други добавят спонсорски връзки в статиит си, а трети разпространяват свои продукти, като книги, например. Някои майки-предприемачи дори консултират в определени области.

Тези жени обикновено развиват бизнеса от дома си, което им оставя достатъчно време, за да си грижат за семействата си.

Тъй като темата ни се стори доста интересна, решихме в няколко поредни материала да ви разкажем историите на различни майки-предприемачи.

Първата дама, която ще ви представим се казва Мелиса Ланз.

Тя е основател на сайта The Fresh 20, на 43 години е и е от Лос Анджелис. Мелиса има две деца Алдън на 8 и Елиът на 7.

Четете още: 10 жени и приятелки на милиардери

Г-жа Ланз описва любимата част от работата си на майка-предприемач така: „Обожавам свободата да живея живота си според моите предпочитания и гъвкавостта на това да се радвам на живота със семейството си“.

Преди три години Мелиса е работела по 70 часа на седмица, рядко е вечеряла с двете си деца, а храната й се състояла основно от полуфабрикати. Един прекрасен ден тя си казала, че може да организира живота си по-добре.

„Писна ми в края на всяка седмица да изхвърлям страшно много развалена храна от хладилника си. Писна ми да нямам план и всяка вечер да се прибирам вкъщи с въпроса „Какво ще вечеряме?“.

Мелиса се заела да засили своята семейна култура на хранене. Вместо всяка вечер, щом се прибере, да се натъква на хаос, тя искала да хапне със семейството си здравословна храна, приготвена с минимум продукти. Тя решила да потърси в Интернет сайт, който да й предостави готови менюта, тъй като не попаднала на такъв, решила тя самата да се заеме с проекта, така през април 2010 г. се ражда The Fresh 20.

Четете още: Закуската след обяд помага за отслабване

В момента има около 85,000 потребителя, които са се абонирали за услугите в сайта й. Те плащат по 49 долара на година, за да имат достъп до седмичните менюта, както и до списък за пазаруване и рецепти за пет вечери. Всички те са приготвени само с 20 съставки, като в това число обаче не влизат подправките. Акцентът във всички рецепти са пресните съставки според сезона. Рецептите са замислени така че да не остават излишни продукти. Освен това някои от тях могат да се интегрират в следващите, например остатъците от месото, приготвено в понеделник, могат да се използват за напълването на енчилади в сряда.

70% от растежа на компанията се е развил в последната година, което Мелиса отдава на рекламата „от уста на уста“. „Когато си майка и намериш страхотно решение на свой проблем, задължително споделяш с приятелките си, нали така“ - допълва тя.

Четете още: Пълният отказ от сладкото не помага за отслабване