В последно време в България все по-често се споменава нов термин, свързан с намирането на партньор – мачмейкинг.

Тази думичка постепенно се превръща в обичайна част от нашето ежедневие и променя досегашните стереотипи за избор на дългосрочен партньор.

Терминът мачмейкинг идва от английския (matchmaking) и означава намиране на най-подходящото съчетание. Най-близката до този смисъл българска дума е „сватовничество“.

Подборът на подходящи за женитба двойки е обичайна практика в човешката история. В някои държави това е бил и остава единствен начин за формиране на ново семейство. В патриархална България сватовницата е тази, която проучва и уговаря двата рода за женитба. Подобни социални роли изпълняват свахите в Русия, шадчаните в еврейските общности, мейжените( 媒人) в Китай, чопчите (çöpçatan) в Турция. Сватовници съществуват във всички националности и вероизповедания.

В съвременните развити държави (САЩ, Англия, Австралия, Канада, Франция, Германия и т.н.) мачмейкингът бележи бум в развитието си през последните 10 -15 години. След огромния интерес към сайтовете за интернет запознанства, хората, които търсят сериозна връзка отчитат и недостатъците от този тип общуване. То допуска голяма доза лъжа и фалш. Необвързаните започват все повече да се интересуват от запознанства на живо. Така в развитите държави се възражда интереса към мачмейкинг и позабравената роля на сватовниците, които вече се наричат модерните сватовници.

Защо и у нас необвързаните все по-често ползват услугата мачмейкинг ( ММ)?

УДОБСТВО

ММ - агенцията поема цялата работа: подбор на най-съвместимия кандидат, организиране на среща, проследяване развитието на взаимоотношенията между партньорите , при необходимост - работа с психолог, козметик, стоматолог, диетолог, фитнес инструктори т.н за подобряване т.нар. „партньорски рейтинг“ на клиента.

Голяма част от клиентите на мачмейкинг агенциите са необвързани хора , които имат добра обществена/професионална реализация, желаят да имат сериозна връзка, но нямат достатъчно свободно време, за да разширяват личните си контакти. Ползването на ММ значително облекчава живота им по отношение търсенето и намирането на подходящ партньор.

КОНФИДЕНЦИАЛНОСТ

Това е една от най-привлекателните черти на услугата. Мачмейкингът гарантира пълна дискретност по отношение на личната информация.
СРЕЩИ С РЕАЛНИ ХОРА С ИСТИНСКА САМОЛИЧНОСТ

Ако излезете на уредена от мачмейкинг среща не съществува вариант някой , който ви се представил като неженен 35 годишен адвокат с добра практика, да се окаже 45 годишен безработен женен мъж, който скучае пред компютъра и се домогва до необвързващ секс. Добрите ММ - агенции детайлно проучват кандидатите си, за да се уверят, че клиентът е този, за когото се представя. В случаи на съмнение ползват и услугите на детективски агенции.

ДОБЪР ОБРАЗОВАТЕЛЕН И СОЦИАЛЕН СТАТУС

Таксите за мачмейкинг са значително по-високи от тези, срещу които в сайтовете за запознанства се получава VIP достъп. В модерните сватовнически агенции членуват хора, които са със сериозни дългосрочни намерения и могат да си позволят разходи от порядъка на трицифрени суми, за да намерят най-подходящия за тях партньор. Към мачмейкинг се обръщат креативни хора с модерно мислене, които обичайно са с добър образователен и социален статус.

ПО-ГОЛЕМИ ШАНСОВЕ ЗА УСПЕХ

Мачмейкърите организират срещи между хора, които взаимно отговарят на зададените си критерии в анкетата за желан партньор. Такива срещи са с по-високи шансове за създаване на успешна връзка.

Да не забравяме, че според психолозите и най-детайлното анкетиране и проучване не може да гарантира, че между двама души ще възникне химия и любов! Добрите ММ-агенции откровено заявяват това и не ги залъгват клиентите си с нереалистични обещания за мигновено намиране на мечтания партньор.

ВЪЗМОЖНОСТ ДА „ИЗГЛАДИШ РЪБОВЕТЕ СИ“

В някои случаи липсата на дългосрочен партньор и трудностите при изграждането на успешна връзка се коренят в спецификата на характера на човека или са резултат от недостатъчни умения за общуване с отсрещния пол , нереалистично високи изисквания спрямо партньора и др.

Това са до голяма степен преодолими препятствия, но за да се стигне до там, първо трябва да бъдат разпознати .

Мачмейкинг агенциите са организации с познания и опит в сферата на личните взаимоотношения. Работата с подобна агенция дава възможност на необвързаните да опознаят по-добре себе си, да подобрят партньорския си рейтинг, да се среща с хора, които отговарят на изискванията им и значително да повишават шансовете за откриване на подходяща половинка.

Мачмейкигът е услуга, чиято поява се дължи на забързаното и натоварено ежедневие, както и на все по-алтернативни начин на живот, който е проблем за необвързаните хора в големите градове. През последните 2-3 години и в България вече има организации, които предлагат подобен тип услуги. Измежду всички се откроява Club R - www.clubr.bg , който предлага най-богата гама формати за запознанства : бързи срещи, консултации, партита и вечери за запознанства, коучинги и мачмейкинг.

И накрая, както казват „Няма второ първо впечатление”. Мачмейкърството се основава на взаимно доверие и желание за сътрудничество.

Срещнете се с избраните мачмейкъри и ако в тяхно присъствие се чувствате спокойни и предразположени да споделяте, не се колебайте и направите първата стъпка към една интересна и полезна възможност.