Пастелни цветове, плисета, невинност и лекота - това е модерно сега и това ни се иска да носим всяка пролет.

Напоследък, дори и строги в облеклото госпожици започват да пробват по-нежни тоалети - например, къса светлосиня пухенка на бели облачета.

Въпросната пухенка е продукт на Lazy Oaf - марка, създаваща дрехи основно за момичета, които още не са излезли от пубертета. Асортиментът ѝ включва розови тениски, полички на черешки и къси блузи във вид на плюшени играчки.



Много жени никога не са носили подобни дрехи - нито на 30, нито на 20, нито на 15. Някои дами с по-нежни кукленски лица дори умишлено се обличат по-строго, за да ги взимат на сериозно. Те не са си позволявали да облекат светлосиня рокля с бухнали ръкави или поличка с дантелен кант. Но дали не са сгрешили?

Новото поколение звезди в Инстаграм прославя стила на порочната нимфетка. Вижте например Петра Колинс, Арвида Бистрьом или Мая Толедано, които упорито публикуват свои снимки с облекло в пастелни цветове.

Инфантилните тениски, полупрозрачните рокли и веселите розови гащички са тяхна запазена марка. По света има и дизайнери, станали известни благодарение на "сладурските" си прозрачни рокли, пайетите, розовото кадифе и момичешкия стил като цяло.

А какво ще кажете за клипа на Майли Сайръс "BB Talk"? Певицата носи детска шапчица, панделки и памперс, пие мляко от огромен биберон и при това пее за криза в любовната връзка.



Но тинейджърските марки и сладките клипове са едно, а творчеството на сериозните дизайнери - съвсем друго. А последните демонстрират същия бонбонено-розов калейдоскоп на седмиците на модата. Това модно течение започна тази зима - видяхме много момичешки рокли с А-силует и тъй наречени lolita dresses (често розови) от всички водещи дизайнери начело с Prada.

През следващия сезон това нежно безумие ще излезе извън контрол и ще обземе света в цялото си великолепие. В новата си версия обаче роклите ще са по-дълги, за да изглеждат още по-невинни. Креативният дизайнер на Gucci, Алесандро Микеле, дава следния съвет: "Изразявайте себе си, личността си и емоциите си чрез облеклото". При това той отбелязва, че модата повече от всякога клони към мекота и нежност.



Колекцията на Gucci наистина е много емоционална и нежна - бродиран на цветя сатен, кукленски дантели, блузки с плисета и панделки и прозрачни рокли в розово и светлосиньо превземат модния подиум. Моделите на Francesco Scognamiglio, Dior, Chloé, Roberto Cavalli и Isabel Marant също напомнят на младите героини на фотографката Вивиан Мок с изобилието на бяло, розово и пастелни тонове. Розовото носи емоционален нюанс повече от всеки друг цвят, затова младежката култура емо (от англ. emotional) си пада толкова по него. Днес обаче розово носят не само емо-момичетата, но и преуспелите бизнес-дами на сериозни преговори.

Явно на фона на плашещата световна обстановка и лошите новини модата се опитва да уравновеси нещата с розови панделки, невинни плисета и прозрачни полички. Нашият жесток свят е зажаднял за емоции, нежност и сантименталност. Дори Pantone обяви за цветове на 2016 година нюансите "Спокойствие" и "Розов кварц", а тоест светлите оттенъци на лавадула и розово. Така че замислете се дали не е време да се отърсите от строгите си стилови ограничения и да си вземете някоя дрешка, подходяща за кукла Барби. Най-важното е да не прекалявате - подбирайте подходящи за възрастта си модели и не обличайте всичко "кукленско" едновременно като Майли Сайръс.