L'oreal е не просто козметичен гигант, L'oreal е увлекателна история за света на красотата.

1909 година млад химик с предприемачески дух, на име Йожен Шулер, основава компания, която по-късно се превръща в L'oreal – марка номер едно в света на козметиката. Всичко започва с първата боя за коса, по формула на Шулер, която той продава на фризьорите в Париж и бележи началото на характерното за марката новаторство в полза на красотата. В същата година излиза и първият брой на прочутото списание La Coiffure De Paris, а в екипа му влизат доктори, писатели и химици. Младият Йожен Шулер е сред тях и води собствена рубрика, в която пише за боите, които изобретява. Химикът купува списанието през 1912г.

През 1904г Йожен завършва Ecole Nationale Superieure de Chimie de Paris и започва усилена работа по създаването на компания L'oreal. Тя става реалност на 30.07.1909 г.

Благодарение на решителността и амбицията си, Йожен Шулер успешно продава боите за коса на почти всички фризьори в Париж. Химикът е засипан от нови идеи как да продава продукта си из цяла Франция, като в същото време основава и собствена школа за боядисване на коси, където разкрива формулата на боята.Успехът бързо застига Йожен и амбицията му се засилва все повече с времето. Боите му за коса вече са известни и предпочитани, дори извън Франция, като например в Италия, Австрия, Нидерландия, а по-късно и САЩ, Канада, Великобритания и Бразилия.

Един ден всички брюнетки ще искат да бъдат блондинки!“ казва Йожен Шулер през 1929г, разработвайки новата си формула. Доказателство за това е Холивуд и филмът „Platinum Blonde”, въвеждащ новата за тогава мода на блондинките и превръщащ платинено русата коса в символ на сексапила.

Imedia

Химикът постоянно иска да подобри формулата на боите си, като този път открива как да забърза действието им. Към тази цел се стремят и конкурентите му, но те произвеждат продукта си в големи контейнери, а Шилер разпределя боята Imedia в индивидуални дози.

През 1931г, създателят на L'oreal проявява търговския си нюх, като поставя огромен билборд върху една от високите сгради в Париж на лосиона си за коса O'Cap, а през 1932г по радиото прозвучават и първите реклами за продуктите на Шулер. Интересното е, че това е първият jingle (рекламата е изпята, а не изговорена).

1933г L'oreal произвежда и първия шампоан без сапун Dopal.

Той е много нежен към косата и се използва и до днес с името Dop.

В същата година, Йожен Шулер издава и списанието си Votre Beaute, за да окуражи жените да си купуват козметични продукти и да се грижат за красотата и здравето си.

През 1957г основателят на компанията умира и Франсоа Дал я поема в свои ръце. Той създава Le Grand L'oreal и винаги мисли за бъдещето, защото според него, това е ключът към успеха.

1960 г Франсоа създава един от първите боядисващи шампоани – Belle Colour.

1963 г първата пяна за вана Оbao.

Благодарение на новаторския дух на L'oreal дамите във Франция се запознават с японската традиция за взимане на вана, като по този начин, хем релаксират, хем се зареждат с енергия.

По това време акции на дружеството се предлагат на Парижката фондова борса.

През 1964г L'oreal предлагат нови продукти за коса, наречени Kerastasе, в салоните си.

Те са с усъвършенствана формула, а работата на фризьорите се превръща в празничен разкрасителен ритуал: диагностика на цвета и косъма, масаж на скалпа и разбира се, професионално поставяне на боята. По-късно продуктите на Kerastase стават достъпни и дамите могат да си ги закупят от салоните за красота.

L'oreal купуват множество марки, първите от тях са Lancome, Garnier, Biotherm и Gemey, а до ден днешен притежават и стотици други търговски марки.

През 1966 година жените вече могат да се боядисват и в домашни условия.

С боята Recital французойките могат да се разкрасят съвсем сами в собствената си баня.

Първият дизайнерски парфюм, разработен от L'oreal: Fidji на Guy Laroche.

Използвайки опита в парфюмерийната индустрия на Lancome, L'oreal впряга усилия с Guy Laroche, за да създадат няколко аромата. Първият от тях се нарича Fidji, а слоганът му:

„Жената е остров, Fidji е нейният парфюм“

1972 г излиза шампоанът Еlseve.

До този момент ролята на шампоаните е просто да поддържат косата чиста, но този нов продукт вече прави косата още по-красива, мека и бляскава.

„Истинска нежност от сърцето на билките“

1983 г е факт и още един нов шампоан Garnier Ultra Dоux, който е много предпочитан и до днес.

След 1985 г парфюмът Polo на Ralph Lauren се присъединява към L'oreal, както и марките La Roche-Posay, Helena Rubenstein и Redken.

1996 г се задава и „зеленото торнадо“ Fructis на Garnier.

Продуктите за коса са със специална формула и силен плодов мирис.

След многото успешни основополагащи продукти, L'oreal се превръща в марка номер едно в света на красотата. В следващите години, компанията се разраства все повече и разработва нови версии на вече създадените продукти.

L'oreal днес е собственост на много акционери, но главните са Лилиан Бетанкур(29%) и Нестле (28%). Това е една от най-успешните козметични марки в днешно време, благодарение на иновативните формули и успешни реклами. Дори и в момента рекламни лица на L'oreal са звезди като: Айшвария Рай, Джей Фонда, Дженифър Анистън, Дженифър Лопес, Ева Лонгория, Кейт Мос, Клаудия Шифър, Летисия Каста, Пенелопе Крус, Скарлет Йохансон и много други.

L'oreal е рецепта за красота с богата история.