Автор
Woman.bg

Харесвате ли го: Влогърът Емил Конрад чупи рекорди

Хиляди читатели се наредиха на опашка, за да си вземат автограф и да си купят книга от български автор.

Фактът, че опашката беше предимно от тийнейджъри и че книгата беше дело не на утвърден писател, а на интернет звезда, ядоса много хора, които за пореден път започнаха да скандират традиционния лозунг, че младите не четат или че ако го правят, не четат това, което трябва. 25-годишният Емил Конрад отдавна e звезда за учениците у нас, а сага за него научиха и родителите им.

Опашка за автографи на премиерата на книгата на Емил Конрад / Снимка: Булфото

„Нещата, на които не ни учат в училище” пък е дебютното му заглавие и се очертава като един от най-големите хитове в книжарниците тази година. Конрад нашумя със забавните и откровени видеа, които качва в социалните мрежи. В книгата влогърът споделя лични размишления и преживявания в типичния си шеговит и прям стил. Със своите над 207 хиляди фенове във Facebook, 133 хиляди абонати в YouTube и над 18 хиляди във VBox7 Емил се нарежда сред най-харесваните български автори във видеомрежите, а клиповете му са гледани над 10 милиона пъти.

Тийнейджърите от години диктуват какво се случва на пазара както в интернет, по телевизията и в киносалоните, така и в книжарниците. Най-четената книга у нас за миналата година е „Вината в нашите звезди" на Джон Грийн. Често обаче родителите не могат да разберат света на своите деца и дори не са наясно с терминологията. „На тези, които се чудят "що е то влогър" и защо има такъв интерес към книга...

Мога да кажа само, че вече не е 2005 г. и е време за ЪПДЕЙТ!” написа Емил Конрад след изключително успешната си кариера. Той е представител на едно ново поколение блогъри – автори на блогове в YouTube, Vbox и други интернет портали, които публикуват не текстове, а видеоклипове. Емил Конрад разказва за живота на тийнейджърите и затова е популярен в техния свят. Той обаче не е сам. На една от срещите му с феновете го придружи друг от най-известните влогъри у нас


Цветослав Цонев, известен като Цуро

Двамата често правят клипчета заедно и публикациите им са гледани над 50-100 000 пъти. Също като Емил Конрад и Цуро осмива нещата от живота, говори на децата на техен език, прави пародии на реклами и просто проявява чувство за хумор – неща, които публиката все по-рядко среща на телевизионния екран и все по-често пред компютъра. „До всички, които не са запознати с това, което децата им правят в интернет...



Възрастта ви не е проблем - незаинтересоваността е!”, написа Емил Конрад във Фейсбук, след като благодари на хилядите фенове, които го подкрепиха. Всъщност неговата звезда не изгрява сега. Влогърът започва своята интернет кариера още през 2006 г., когато е едва на 17 години. Първоначално той опитва с видеоклипове на английски език, но трупа популярност с публикациите си на български. Снима се в дома си и сам обработва клиповете си. Създава различни персонажи, като играе както мъжки, така и женски роли. Най-известна е тази на Силвето. Най-популярните му поредици от видеа са "Истината или се осмеляваш” и „Войната на половете”.

Макар и с по-малко фенове от него, в българското интернет пространство е пълно с влогъри, които са по-скоро приятели, отколкото конкуренти. Някои следват същия модел и просто говорят за нещата, които ги вълнуват. Популярен е каналът на YouTube на Деница Христова, която забавлява своята публика с факти от всекидневието си.

В своите клипове тя показва какво има в чантата й, какви са идеите й за коледни подаръци, как се прави декорация за Свети Валентин или как си мие зъбите. Кристиян Танев пък е автор на клипче с 40 000 гледания, в което обяснява „Как се свалят мацки”. Популярен стана и влогът „Таковата шоу”, от който тръгна пародийното видео „Стани нацепена батка с нацепин”. То вече има почти 200 000 гледания, а други влогъри дори решиха да пародират пародията, като рекламират конкурентно „лекарство” – „Дебелин”.

Някои влогъри обаче са посветили своите канали в YouTube на конкретна тема. Гримьорката Боряна Стефанова например говори за гримове и красота. Влогърът Krash Play е посветил своите клипове на компютърните игри.

Рекордни продажби

Подобно на Емил Конрад и една британска влогърка наскоро промени статуквото. Зоуи Съг, известна с онлайн псевдонима си Зоела, постави рекорд във Великобритания по най-много продажби на книга на автор дебютант в първата седмица след излизането й. Романът Girl Online стана и най-бързо продаваната книга на Острова за 2014 г. Книгата разказва за живота на 15-годишно момиче, което има блог и изведнъж става интернет знаменитост. Зоела обаче твърди, че романът изобщо не е автобиографичен. От издателство Penguin разкриха, че интернет звездата не е написала Girl Online си сама, а е ползвала помощта на редакторите си.


Най-известният в света

Най-популярният влог в свето обаче не е посветен на грима, красотата или пък на "нещата от живота", а на компютърните игри. Негов създател е шведският геймър PewDiePie. От август 2013 г. неговият канал в YouTube е на върха с най-много последователи. През юли 2014 г. той изпревари дори този на Риана и стана най-разглеждания канал на всички времена, като в края на годината вече имаше повече от 7.2 милиарда влизания.

PewDiePie не използва славата си само за да говори за компютърни игри и да печели пари. Влогърът вече на няколко пъти се застъпва за социални каузи и събира средства за благотворителност. Понякога той продава своите клипове на цени до 50 000 долара. През 2012 г. спечели онлайн конкурс и дари своята награда на природозащитната организация WWF. PewDiePie се включи и в кампания за пестене на вода, а през 2014 помогна за събирането на над половин милион долара за благотворителната инициатива „Спасете децата”.

Иточник: Novinar.bg