Автор
Ева Лъчезарова

Дизайнерът на звездите Джио Диев иска да се срещне точно с теб

Името на Георги Методиев, по-известен като Джио, нашумя преди няколко години, когато той основа собствената си марка Gio Diev (Джио Диев).

За изключително кратко време българинът успя да се наложи като един от най-обещаващите дизайнери на обувки в световен мащаб, а почитателки на неговите модели са Мадона, Дженифър Лопес, Кейти Холмс и много други знаменитости.

Джио е чаровен млад мъж, на когото най-съкровената мечта се е превърнала в реалност. Той прави това, което обожава, оценен е от най-известните личности в света, живее на няколко пресечки от Мадона, в чиито хол е гостувал, работата му е свързана с непрестанни и любопитни пътувания и се гордее, че е българин.

Именно заради това, предпразнично, той е решил да направи един изключително мил жест към своите български почитателки. На 3, 4 и 5 декември, в магазина си в София той ще пусне в разпродажба мостри от колекциите си, които е правил досега.*

"Аз виждам разпродажбата и по друг начин, като гледам профила на марката в социалните мрежи, много български момичета харесват обувките ми, за което съм много благодарен. Но знам, че не много от тях могат да си позволят тези обувки и мисля, че това е един жест, чрез който те могат да се докоснат до тях и да ги притежават и да се запознаем, разбира се. За мен е много важно да се запозная с хората, които носят моите обувки. Обожавам запознанствата, това е едно от любимите ми неща" - сподели усмихнатият Джио пред Woman.bg

*Разпродажбата е на 3, 4 и 5 декември, в магазина си в София с адрес бул. Витоша 84 от 12 до 20 часа. Самият Джио ще бъде в магазина през цялото време, с изключение на 3-ти, когато ще може да се запознае с вас след 15, 30.

"На разпродажбата ще има елегантни обувки, доста пантофки, страхотни ботушки и сандали. Цените са само три 150, 195 и 250 лв. Обувките са мостри, но някои са чисто нови и не са обувани въобще. Ако някой чифт е обут, той е обут от модел или звезда. Наистина моделите са доста достъпни и за мен беше важно точно преди Коледа да го направим." - призна дизайнерът, чиито обувки иначе са на цени от 450 до 1000 долара.

След като ви заредихме с идеята за предколеден шопинг, искаме да насочим вниманието ви към удивителната съдба-приключение на Джио.

Началото на една мечта

Неговата модна приказка с адрес Ню Йорк започва съвсем непринудено в София. Докато е ученик в гимназията, печели конкурс и заминава за една година в страната на неограничените възможности. "Планът ми не беше да се преместя да живея в Америка. Хареса ми, реших да остана, завърших гимназия, след това колеж и прекарах 13 години в Ню Йорк. Това, с което ме промени Америка, че американците са хора, които винаги виждат позитивното в живота, колкото и да е тъжно и да им е тежко, те винаги виждат светлината. Това наистина е нещо, което ме държи, те винаги виждат, че чашата е наполовин пълна, което мисля, че в Европа не е така, хората са малко по-песимистични. Предполагам, че това се дължи на факта, че континентът е по-стар, няма духа на обновление, който виждаш в Америка, защото тя е една млада нация, жадна за живот." - споделя Джио.

"Относно България, мисля, че българите никога не се предаваме, ние сме толкова издръжливи, минали сме през какви ли не трудности и пак сме тук. Бих искал да са по-позитивни, но това ще дойде с времето, поколенията вече се променят, а светът става все по-малък. Винаги съм вярвал, че с добра енергия привличаш добри неща към себе си, колкото и клиширано да звучи, е вярно." - допълва дизайнерът.

Дяволът носи Gio Diev

Джио споделя, че за неговото развитие като човек и творец са били изключително важни стажовете, които е направил преди да започне кариерата си на дизайнер. Той е работил за марки като Chanel, Roberto Cavalli, Victoria's Secret, Dolce&Gabbana, Tommy Hilfiger и Fendi. А веднага щом завършва колеж директно получава предложение за работа в Chanel.

По всичко личи, че преживяванията на героинята Андреа Сакс в "Дяволът носи Прада" всъщност далеч не са плод на творческа измислица.

"За много от дизайнерите, с които съм работил, всички тези компании са като техни деца, те са много чувствителни спрямо тях. Винаги съм казвал, че „рибата мирише от главата“. Тоест, какъвто е темпераментът на дизайнера, това е духът на цялата компания. Например, Роберто Кавали е много приятен и забавен мъж и цялата му компания е такава. Работата с него е много по-ненапрегната. При Томи Хилфигер е съвсем различно, при Долче и Габана също." - разяснява Джио.

"Две неща съм научил в модния бизнес, първо нямаш работно време, работиш докато работата се свърши и второ няма задача, за която да кажеш „това не ми е част от задълженията“. Това изречение много пъти съм го чувал от млади хора. Аз им казвам „ако си в тази компания, задълженията са твои.“



"Когато работих при Томи Хилфигер, преди Седмицата на Модата в Ню Йорк, ние обикновено спяхме в офиса, имахме походни легла в конферентните зали и се редувахме на часове, за да има някой дежурен. Можехме да отидем до вкъщи само за два часа, за да се изкъпем и да си сменим дрехите. Две седмици преди шоуто бяхме нон стоп там, защото Томи беше там постоянно. Имало е е моменти, в които сме принтирали покани в два часа през нощта, но това е нюйоркски начин на работа, това не съм го виждал толкова в Европа, колкото в Щатите." - допълва младият дизайнер.

"Тези неща са ме научили да съм това, което съм, без тях нямаше да съм човекът, който съм днес. За всяка стъпка съм благодарен, дори трудните неща те научават много повече. Колкото повече ти е трудно, толкова по-голяма яснота получаваш. Когато си в несгода, тогава имаш яснота каква е картината. Когато всичко е в рози не усещаш реалността." - споделя той.

Историята на един чирак, превърнал се в световноизвестен дизайнер

След 8 години стаж в модния бизнес за Джио идва момент, в който той решава, че въпреки че живее в света на красотата, за който винаги е мечтал и който е блян за хиляди хора по света, би предпочел да създаде нещо свое.

"Исках да създам нещо собствено, виждах че ако работя за други хора винаги ще бъдеш просто част от един екип. А аз не исках животът ми да минава от 9 до 5. Пътят ми в момента е много по-труден, отколкото ако бях останал да работя, въобще не е розово, аз станах мъжа, който съм след като започнах своя бизнес, преди това съм бил дете. Това нещо те прави толкова зрял." - признава Джио.

Така един ден бъдещият дизайнер решава да напусне идеалния си живот и да започне работа ... във фабрика за обувки. Да, добре прочетохте. Джио решава, че за да бъде добър в това, което прави трябва да започне от самото начало и да навлезе в създаването на чифт обувки от най-долното стъпало.

"Беше голямо училище и разликата беше огромна, от дефилетата, от отварянето на магазини, с шоурумите със звездите и в един момент си в една фабрика в покрайнините на Милано, в която обядваш с работниците и всеки ден си с тях. Там ме научиха на А и Б в производството на обувки. Аз имам афинитет към тях от доста години, от както се помня съм скицирал, просто до този момент ми беше като хоби. Знаех обаче, че за да съм добър дизайнер, трябваше освен естетическата част, да усвоя и техническата."

И роди се ... Gio Diev. Годината е 2011.

След една година, прекарана във фабриката в Италия, Джио решава, че е натрупал достатъчно опит и директно се залавя с първата си колекция, която е представена по време на Седмицата на Модата в Париж през 2011 г.

"Върнах се след това в Ню Йорк, започнахме да я продаваме по магазини, започнах да я показвам по списания, започнаха да я носят звезди и да се шуми. Тя още е млада и е като бебе за мен, все пак е на три години. По моите виждания ние все още прохождаме, но давам всичко за моята марка, тя е моят живот. Хората, които се главозамайват от бързия успех, всъщност са обречени на неуспех. От контакта си със световноизвестни звезди виждам, че те не спират. Никой не стои и да казва „Уау, колко съм постигнал“ не, те продължават... Погледни, дори Мадона непрекъснато е в Instagram и всеки ден качва снимки..." - разяснява той разпалено.

Как Nikko се озова на краката на Мадона?

Nikko е най-известният модел на Джио, който са носили десетки звезди, сред които кралицата на попа Мадона, нейната наследничка Бритни Спиърс, Кейти Холмс и много други.

За това подобни звезди да обърнат внимание на нова марка като Gio Diev, причина става опитът и амбицията на създателя й.

"Не беше замислена стратегия, а стана съвсем спонтанно. Имах познати в списанията, покрай стажовете и работата си преди това. Започнах съвсем невинно да ходя по списанията с един куфар обувки и да представям моделите. Доста стилисти започнаха да обръщат внимание на колекцията, те работят с много звезди, така че стана стъпка по стъпка. Ерин Филипс, например, която много ме подкрепя, тя е стилистката на Мадона. Тя беше правила фотосесия с Том Круз за W Magazine и точно там беше видяла моите обувки. Тя ми каза, че Мадона много ще ги хареса и от там започнаха нашите отношения." - разяснява първите си стъпки Джио.



Моята визия и естетика за моята марка се приближава до голяма степен до такъв тип звезда като Мадона. Аз се вдъхновявам от силните жени, които са самоуверени. Харесвам интелигентни жени, жени, които се чувстват добре в кожата си, които искат да покажат, че имат индивидуалност.

Глобална марка с глобални мечти

Обувките с марка Gio Diev се произвеждат в малка бутикова фабрика, близо до Венеция. Всички те са изработени ръчно от занаятчии, за които професията е призвание.

"За мен е много важно да работя със занаятчии, които имат традиции, в това което правят. Ако имаш фантазията да създадеш една обувка, но ако човекът, който я прави в прототип няма този усет, няма как да се осъществи идеята, от лист да стане реалност. Това е често срещан проблем и сред моите колеги. Обувки се произвеждат и в Китай, Испания, Португалия, при това на много по-достъпни цени, но това занаятчийство и усещане за създаване на обувката го няма. Италианците имат уникален усет, това датира от Ренасанса, хора като Микеланджело и Давинчи, такъв просто им е коренът." - разяснява идеята си Джио.

Бизнесът си пък Джио координира от Ню Йорк. "Имам бизнес партньор, който е лявата и дясната ми ръка, той живее в Ню Йорк и се казва Дейвид. Аз пътувам непрекъснато, аз живея на много места, в момента съм в София заради магазина, след това отивам в Италия, защото там ми е производството и постоянно съм в Ню Йорк. Отделно представям колекциите в Париж два пъти в годината. Най- много време прекарвам в Италия като че ли, като си гледам самолетните билети" - казва той с усмивка.

Историята на Джио и Дейвид всъщност е много интересна и доказва, че няма нищо случайно.

"С него се запознах около 11 септември, покрай атентата в Ню Йорк. Той живееше точно там и неговият апартамент беше пострадал. Имахме общ приятел, при който беше отседнал и често се виждахме. Дълги години бяхме просто приятели, той работеше в Estée Lauder за Clinique, а по-късно пусна на пазара марката на Tom Ford за козметика, има много опит в бизнеса. Когато стартирах моята марка, понеже винаги беше до мен, органично започна да научава за моята идея и дойде един момент, в който му предложих да работи за мен. Просто той беше единственият човек, освен мен, който знаеше толкова много за бранда. Това го казвам на всеки, който започва собствен бизнес, никой не може да е човекът компания, не можеш всичко сам да свърши.".

Тайната на една магия

Всеки творец има свои методи на изразяване. Джио сподели своя с нас. Оказа се, че той започва от детайлите към по-голямата картина, в която вече има готов модел. Вдъхновяват го много и различни неща, но за него най-интересно е как може да претвори даден полъх вдъхновение в обувка.



"Първо започвам от детайли, то е като пъзел, хващам някаква картина или образ, да кажем японски самурай или кадър от филм на Педро Алмодовар и започвам да ги въртя в главата си. За мен най-интересното е да хвана някакъв образ в контекста на обувка. Например, в една от първите ми колекции използвах за вдъхновение бронята на Елизабет I, от филма с Кейт Бланшет. След това скицирам и правя тактическа скица, която изпращам във фабриката, после пък правим прототип. Прототипът пасвам на женски крака. Има три момичета, които винаги са с нас, на които тестваме обувката, за да видим как стои на различен тип крак. След това правя корекциите с бяла химикалка, рисувайки по тях. След като е готов прототипът правим мострата. За мен е важно обувката да е удобна, аз не искам моите модели да са уред за мъчение, но казвам на клиентките си, че никога няма да бъдат маратонки, обувки с които да тичаш в парка. Но това според мен е до навик, жени които са свикнали да носят високи токчета се чувстват перфектно с тях." - признава той.



Актуалната колекция на Джио е вдъхновена от картина на японския художник Кацушика Хокусай ,която се казва голямата вълна. Тя е в музея Метрополитен. "Харесва ми точно грацията на вълната, нейната сила и деликатността й. Това е жената на Gio Diev, тя е силна, но е деликатна, тя е женствена, но притежава тази мощ, която има вълната. Именно това е развито и в колекцията."

Джио дори откри малко завесите на колекцията, над която работи в момента. Той ни разкри, че все още се развива, но тя е много по-тъмна. "Тя е момичето-бунтар, лошо момиче ми е вдъхновението, в нея няма да има нищо сладко, нищо невинно."- допълва той.

София, Варна и Айтос

Джио има доста интересен начин на кръщаване на своите модели. За разлика от колегите си той им дава имена на градове, сред които има и три български: София, Варна и Айтос.

"Повечето дизайнери си кръщават обувките на имена на момичета или цветя, Дейзи, Сара, Луси. За мен това е нещо тривиално и не беше нещо лично мое. Аз обожавам да пътувам и това е хобито ми, затова започнах да ги кръщавам на градове. Не са конкретно свързани с определени населени места, по-скоро име, което ми харесва. Естествено трябва да има и български градове, аз съм българин, с което много се гордея. И затова имаме Варна, който е един от най-успешните ни модели. Може би по- нататък ще направя Русе" казва с усмивка Джио.

Най-успешният модел на Джио, който носи името Nikko всъщност е будистко градче в Япония. "Там прекарах няколко дни, точно когато започвах бизнеса, докато скицирах първата си колекция." - разяснява той.

Поглед към обувката

Някога замисляли ли сте се какво е обувката за вас? Често тя дава на нас жените едно друго самочувствие, нова осанка и много кураж. Ето и мнението на Джио по този въпрос: "Обувката променя тялото, силуетът става съвсем различен. Представете си едно момиче в черна рокля, с висок ток и едни пантофки. Разликата е огромна, нали? Аз винаги казвам, че жената се променя с три неща: коса, грим и обувки. Дори и да е с един обикновен шлифер, ако е със страхотна обувка с висок ток, това е достатъчно. Забелязвам, че жените, когато пробват обувки с висок ток, те не гледат тях, а гледат тялото и дупето си. Очите не им отиват към обувката. Аз виждам, че брадичката се вдига веднага, рамената се вдигат, самочувствието се променя за секунди".

Прав е, нали?

Кръвта вода не става

Въпреки че има опит в трите най-големи модни столици, Джио залага и на родни сътрудници. Неговите уникални обувки снима младият фотограф Антон Кръстев, който живее и твори в София. "Антон Кръстев е страхотен професионалист, който лансирам и подкрепям по всякакъв начин. Имам приятели, които работят за големи онлайн магазини, например този на Estée Lauder, те са виждали фотографиите и казват „Уау, тези снимки са феноменални, дай ни контактите на фотографа, той в Ню Йорк ли е?“. Аз им казвам с усмивка "Не, това е едно младо момче е от София!" - разяснява дизайнерът.

Джио признава, че е много голям фен съм на Игор Илиовски, който работи за Totally Erected. "Той ми е приятел и двамата обменяме доста идеи. Когато съм в София винаги се виждаме, говорим за тенденциите, за българския и чуждестранния пазар".

Поверително от Ню Йорк

Нямаше как да не попитаме Джио и коя от звездите, до които се е докосвал, му е направила най-добро впечатление. За пореден път се учудихме колко далеч са отдели любовта към модата, дизайна и красивите неща едно чаровно българско момче.

"Възхищавам се на Мадона като човек, за мен тя е неудържима, тя е машина, жена която въобще не стои на лаврите си. Тя постоянно отстоява себе си като артист и не се спира пред нищо. Ако говорим за личности, много ми е приятна Кейти Холмс, тя е много мило и земно момиче. Роуз Бърн също. Когато говориш с тях забравяш за всички роли, в които си ги виждал и просто се отпускаш. Всички сме хора в крайна сметка и искаме едни и същи неща, да сме щастливи и обичани."

Оказва се, че Джио живее само на няколко пресечки от Кралицата на попа Мадона. "Един интересен факт за нея: тя в личния си живот не използва стилист. Използва помощ само, ако се снима за фотосесия или списание. Ако отива на събитие или излиза на коктейл не използва професионална помощ. С нея работим така: изпращам й снимките на моделите, тя ги харесва и после отивам до тях и ги оставям. Влизам в хола й и си казвам: „Аз съм в хола на Мадона!“.- споделя щастливият дизайнер.

Истинският артист носи иновацията в себе си

За финал на този приказен и невероятно звучащ материал, попитахме Джио какво би посъветвал всички млади дизайнер, които имат амбиции да създадат нещо свое. "Най-важното е да имаш оригинална идея, всичко друго ще се намести. Наистина най-ценното е да създадеш нещо, което никой друг не е правил. Или вземи нещо готово и го доразвий, за да го направиш твое. Най-специалното за мен е иновацията, модата живее от новото." - завършва той.