Диета с елда

05 февруари 2012 | 12:04
видяна 23478
коментари 0

Диетата е един от начините да се сдобиете с красива фигура.

Проблемът е обаче, че много диети не само не ни помагат, а дори ни вредят. Затова ви предлагаме диета с елда – ако не я спазвате твърде дълго, тя е напълно безопасна.

Отначало може да ви се стори че елдата (гречка) не е най-добрият продукт за диета – все пак в 100 гр. суха елда се съдържат 329 ккал, докато в краставицата например калориите са само 15. Краставицата обаче не може да ви засити, докато елдата включва в състава си много белтъчини и малко въглехидрати, които на всичкото отгоре се абсорбират трудно заради структурата на фибрите. Освен това тази зърнена култура съдържа много витамини Р и РР, витамини от група В, подобряващи състоянието на кожата, косата и ноктите и повишаващи устойчивостта на организма на стрес. Тялото усвоява от елдата и фосфор и калций, йод, молибден, цинк, кобалт, никел и мед, както и лимонена, ябълкова и киселечна киселина. Елдата съдържа два пъти повече фибри от ориза, овеса и пшеницата. Затова е напълно обяснимо защо е предпочитан продукт за монодиета.

Едлата съдържа много вещества, необходими за нормалното функциониране на организма. Кашата от гречка с мляко е на практика идеално балансираното ястие. Елдата предпазва от запек, укрепва капилярите, спомага за изхвърляне на токсините, понижава кръвната захар, поддържа зрението и повишава хемоглобина.



Елдата има и други, по-прозаични предимства. Приготвя се лесно и бързо, а е относително евтина. С помощта на тази монодиета ще можете да свалите до 5 кг. седмично. Не бива обаче да я спазвате твърде дълго – препоръчваме ви да си направите почивка след първата седмица.

Монодиетата с гречка логично предполага да се храните само с елда. Зърната се накисват във вряла вода (1 чаша елда на 2 чаши вода) и се оставят да престоят за през нощта. Приготвена по този начин елдата засища повече, тъй като изисква повече енергия за храносмилане. При това запазва и повече полезни вещества. Освен гречка можете да консумирате само едно – айран с масленост 1 %, но не повече от 1 л. дневно. Другите позволени напитки са минералната вода и зеленият чай. Непременно взимайте витамини.

Последното хранене трябва да е приблизително 4 часа преди лягане, а още по-добре 6 часа. Ако ви е трудно да издържите толкова много, пийте преди лягане половин чаша айран – той ще притъпи чувството за глад.

Трябва да се отбележи, че при диетата с елда няма да поемате глутен, тъй като гречката не съдържа това вещество. Диетата спомага и за прочистване на черния дроб, чревния тракт и кожата. При това подобрява метаболизма и изхвърля токсините, така че е полезна дори и за онези, които не искат да отслабват.

Спазвайки тази диета не бива да ползвате сосове, сол и подправки, тъй като солта задържа вода в организма, а подправките само разпалват апетита. Недостигът на сол обаче може да доведе до главоболие, слабост и ниско кръвно налягане, затова ако почувствате подобни симптоми, посолете леко следващата порция каша.



Ако се чувствате отпаднали или ви предстои тежка умствена работа, можете да изядете една чаена лъжица мед, без да се притеснявате за калориите – мозъкът ви ще погълне цялата глюкоза. Можете да изядете меда чист или да го разтворите във вода или чай.

Диетата с елда е най-добре да не продължава повече от седмица. Месец след това можете да повторите. Въпреки ползите от диетата обаче много хора не издържат и се отказват още на третия ден. Това се дължи на еднообразието – през цялото време трябва да ядете само елда. Ако на втория-третия ден вече направо ви призлява, като видите елда, можете да си позволите един-два не твърде сладки плода, лъжица мед или зелени подправки (копър, магданоз, лук), за да издържите.

Диетата с елда не се препоръчва на бременни и кърмачки, освен това е противопоказана при язва на стомаха и дванадесетопръстника и гастрит. Много е важно да излизате от диетата плавно, а не да се натъпчете с какво ли не още първия ден. Включвайте продуктите един по един в менюто си – зеленчуци, после риба, пилешко и плодове.

През първите 10 дни след монодиетата поемайте до 1500 ккал на ден. Така ще можете да ядете всичко, без да съсипете резултата от диетата.



Плюсове на диетата с елда:

* висока ефективност;
* в повечето случаи не води до умора и отпадналост;
* не води до чувство за глад, тъй като елдата е висококалорична;
* често подобрява външния вид на кожата и намалява целулита.

Минуси на диетата с елда:

* тялото не получава сол и захар, затова може да се появи главоболие, ниско кръвно налягане и понижаване на умствената активност;
* трябва да пиете много вода, а тя изхвърля от тялото не само токсините, но и полезните вещества. Затова непременно пийте витаминни комплекси;
* диетата е трудна за спазване заради еднообразното меню.

Както виждате, диетата с елда е не само ефективна, но и полезна. Не прекалявайте с нея обаче – една седмица е напълно достатъчна, иначе рискувате да навредите на здравето си.

Още по темата

Коментари

Добави Коментар

Най-четени