Замисляли ли сте се, че почти целият ви ден преминава на работното място. Всъщност прекарваме повече време с колегите, отколкото със семейството си през по-голямата част от съзнателния ни живот.

Затова колкото и да не е препоръчително, често възприемаме нещата, които се случват в офиса доста лично. Започват да ни дразнят понякога дори дребните неприятни навици на нашите колеги и колежки и това може значително да понижи качеството ни на работа като екип.

Интересно е как във всеки офис се забелязват един и същ тип досадници, които вгорчават иначе интересния и продуктивен живот на работното място.

За вас откроихме 9 основни типа колеги, с които съвместната работа се превръща в истинско предизвикателство:


1. Технологичният карък

Това е човекът, който отива да направи три копия на копирната машина, разваля я още на първата страница и не казва на никого. И изобщо не може и да се надяваме, че ще предприеме нещо, за да го оправи. Какво е най-лошото, което може да се очаква от такъв колега? Да отидеш да си направиш кафе в кухнята и когато натиснеш копчето, цялата да бъдеш опръскана с вода, защото някой не е затворил капака на контейнера.



2. Прахосмукачката за храна

Случвало ли ви се е да сготвите вкусна вечеря и да си вземете в пластмасова кутия една порция за офиса на следващия ден? С облекчение отваряте вратата на хладилника и поставяте скъпоценния обяд, доволни, че има какво да похапнете в обедната почива. Става 12:00, червата вече са започнали да ви къркорят, отивате до кухнята и изненада! Кутията стои самотна и празна в хладилника. Някой вече се е почерпил. Неприятно, нали?



3. Интригантът

Класика в жанра. Във всеки офис има поне по един такъв. Знаете графика – сутрешната оперативка започва с това, как Мая си е пуснала болничен, но всъщност е на почивка в Гърция, а новият мениджър на отдел „Човешки ресурси“ е трябвало да бъде Нина, но тъй като не се разбирала с Гери на лична основа, нейното място заела Краси, която пък по цял ден си клати краката и никаква работа не може да свърши като хората. Зави ви се свят, нали?


4. Домошарят

Отивате в тоалетната да си измете ръцете и се натъквате на прилежно поставени в кутия четка и паста за зъби, конец и вода за уста. Някой пак е решил да се освежава в офисния санитарен възел. Още по-неприятно е обаче, когато протегнеш ръце над мивката и видиш топка косми. Да, сутрешното ресане отново се е състояло на най-неподходящото за това място.



5. Оцеляващият

Ако сте от работягите и повечето ви колеги са свикнали винаги да идвате първи и да си тръгвате последни от офиса, знаете каква паника настъпва, когато решите да си вземете отпуск. Всички започват да мрънкат как ще се справят без един човек от екипа и колко трудно ще им бъде да изпълнят поставените задачи за месеца. Следващият път преди да се осмелите да отидете на почивка, се уверете, че има създаден ваш клонинг, който да ви замества подобаващо в офиса.



6. Вечно закъсняващият


На всички ни се е случвало да закъснеем с пет – десет минутки. Дали сме се успали или попаднали в трафик няма никакво значение, стига да не ни става навик. Няма нищо по-досадно от това някой да се появява 10 минути преди да е станало време за обедната почивка и цял ден да ви дудне на главата как имал много работа и времето не му стигало за нищо.




7. Болният

Не всички страдаме от хипохондрия и се притесняваме за това, че някой болен колега ще ни зарази, но наистина е неприятно, когато някой идва на работа изглеждащ като зомби с нулева работоспособност и шумно отделящ резултатите от повишената си секреция в назалната област.



8. Тайните гаджета

Всъщност всички знаят за „тайната“ им връзка. Да! Всички!



9. Мрачният

Когато в офиса настане суматоха и всеки гори в работата си, винаги ще се намери някой, който да убие ентусиазма ни с апатия и песимизъм. Да, наясно сме, че той работи от цяла вечност в компанията и знае, че нищо няма да излезе от новия проект, който те е главозамаял, все пак ни го припомня всеки ден! Но още по-потискащо ни действа завъртането на очи и безличния поглед на тази персона при всяка офисна шега, която по принцип прави работния процес много по-лесен и приятен.




Извиняваме се, че ви припомнихме всички тези офисни досадници! Най-важното е да се научите да ги игнорирате и да си гледате работата и живота, без да допускате странностите на вашите колеги да влияят на настроението ви!