Скандалът продава откакто свят светува. И "Ив Сен Лоран" добре го знае. От няколко дни всички говорят за модния гигант заради последната му реклама. Този път модната къща до такава степен шокира, че много влиятелни дами, както и рекламният регулатор във Франция, пожелаха тя да бъде забранена.

Снимките в новата рекламна кампания провокираха обществото заради начина, по който моделът, облечен единствено в късо кожено палто, трико, мрежест чорапогащник и ролери на токчета, позира пред обектива – с широко отворени крака. Но не само.

Френският рекламен регулатор ARPP определи кампанията като „порно шик“ и поиска от модната компания да промени снимките, тъй като те са унизителни за жените и това е недопустимо. Освен това се появиха многобройни съмнения дали дамите, които харесват бранда, изобщо биха се асоциирали с тези изображения. Бъдещето на рекламата ще бъде решено в петък, когато шефът на ARPPСтефан Мартен и ръководството на модната компания ще се срещнат.



Разбира се, снимките разбуниха духовете и в социалните мрежи, като много потребители изразиха гнева си, защото те представяли жените като предмети в подчинена позиция. Някои от тях определиха снимките просто с думите: „Анорексия, подчинение и унижение“. Освен това моделите били твърде слаби и не са подходящ пример за съвременните жени, които искат да водят здравословен начин на живот.
Това не е първата реклама на модната компания, която шокира света. Преди две години тяхна кампания бе забранена във Великобритания заради болезнено слабите модели, включени в снимките.



Според някои виновникът за скандалните кадри е новият дизайнер на "Ив Сен Лоран" - младият Антъни Ваккарело, който подхожда твърде нетрадиционно към работата си.

А вие, дами, какво мислите по този въпрос? Дали тези снимки са отражение на тъжна реалност, опит за налагане на неприемлив стереотип или просто стратегия, която разчита на скандала?