Автор
Woman.bg

Връщането на кирилицата започва от малките неща

За тазгодишния празник на славянската писменост и култура – 24 май, група младежи предприеха интригуваща самоинициатива. В социалната мрежа Фейсбук те създадоха група за връщане логото на Кока-Кола на кирилица.

Инициативата "Да върнем логото на Кока-Кола на кирилица" води началото си от историята - по стечение на обстоятелствата ние ставаме първата страна зад Желязната завеса, в която през 1965 година започва да се произвежда Кока-Кола, а специално за нас марката за пръв път променя логото си и го изписва на кирилица.

След повече от 20 години "кирилизация" на българския пазар, идването на прехода и навлизането на собственото представителство на компанията у нас, кирилизираното лого отпада и надписът върху бутилките отново е на латиница, разкриват от БГНЕС.

Сега целта на фейсбук групата е да провокира обществена дискусия за важността да отстояваме своята идентичност, дори в на пръв поглед малките неща.

"Вярваме, че във време, когато младите пишат все повече на латиница, връщането на кирилизираното лого на една от най-познатите им напитки ще ги провокира да преоткрият красотата и богатството на българския език. Азбуката ни заслужава този акт на уважение от марка, която, макар и глобална, има много специална история с България", споделят Петя Лозанова и Радомир Иванов, които стоят зад идеята.

Ако младежите съберат 10 хиляди харесвания във Фейсбук преди 24 май, те ще отправят искането си до централата на Кока-Кола. Нека им помогнем тази хубава инициатива да се увенчае с успех, момичета!