Пребори страха си от спининга - 5 съвета за новаци

18 март 2017 | 09:48
видяна 5718
коментари 0

Спинингът може да изгори цели 600 калории за 45 минути, но интензивността на тази тренировка стряска повечето жени. На всички ни се е случвало да минем покрай залата за спининг и да се респектираме от хората, които изглеждат като истински машини, които не спират. Всички те обаче също са били новаци...Kак да започнем?

1. Отдели си време преди всяка тренировка

Спинингът е една от тренировките, за които е необходимо да отидеш поне 5 минути преди часа, за да имаш време да настроиш колелото си. Съветваме те да посетиш първата тренировка 15-ина минути по-рано, за да разговаряш с треньора и той да ти помогне при първото нагласяне на колелото. Едно от най-важните правила тук е височината на седалката, тя не трябва да е нито твърде висока, нито твърде ниска. Застани до колелото и я нагласи така че да бъде на височината на хълбока ти, когато си права. Добре е да определиш и разстоянието между седалката и кормилото. За целта постави лакътя си на върха на седалката и я настрой така, че върхът на пръстите ти да достига до дръжките.

Също така е необходимо да нагласиш и дръжките на колелото, имай предвид, че колкото по-ниско те са , толкова по-голямо напрежение ще усещаш в кръста.


2. Не гледай на спининга като на каране на колело

Тренировките по спининг са доста по-натоварващи от спокойното каране на колело в града. Те се извършват на специално създадени за целта колела и “скоростта”, с която ще се движиш, както и наклонът на терена, доста ще варират. Най-често по време на тренировката ще бъдеш мотивирана от музика, която ще те кара да бъдеш в такт с останалите. 

 

3. Всичко е в твоите ръце

Ако не се чувстваш достатъчно сигурна и отдавна не си тренирала, те съветваме да започнеш първо с леки тренировки на велоергометъра. Стартирай с три пъти седмично по 40 минути и прецени кога ще се чувстваш достатъчно готова, за да посетиш спининг класа. Така ще бъдеш тонизирана и няма да се откажеш след първата тренировка.

Можеш да подпомогнеш подготовката си за спининга и с тичане в парка. Кардиото ще подобри функцията на сърцето ти, ще направи по-добро кръвообращението и ще намали стреса. Ако скоро не си се занимавала с тичане, те съветваме да последваш нашия детайлен план, с помощта на който ще успееш да изтичаш първите 5 км в живота си. Можеш да направиш това в приятната компания на маратонките, създадени специално за жени от adidas - UltraBOOST X. Те ще ти осигурят комфорт и сигурност в новите ти спортни приключения.




4. Какво да вземеш със себе си

Препоръчително е да бъдеш с клин, а не с широк анцуг, тъй като ще ти бъде най-удобно при въртенето на педалите. Имай предвид, че при спининга се навеждаш напред, точно както карат професионалните колоездачи, което означава, че е добре да предвидиш и дължината на потника си. Задължително вземи със себе си бутилка вода, ще ти бъде жизнено необходима по време на тренировката, а повечето спининг колела са снабдени и със специална поставка за нея. Добре е да предвидиш и кърпа, защото те уверяваме, че доста ще се изпотиш.

5. Не се пресилвай

Съветваме те да следваш движенията на инструктора, а не на хората, които те заобикалят. В течение на тренировката той ще ви кара да правите спринтове, да се изправяте и да увеличавате съпротивлението и тук е важно да кажем, че не е необходимо да оставаш без дъх в първите 5 минути от тренировката, защото това много ще те демотивира.

Имай предвид, че колелото за спининг, няма скорости, а лост, който определя степента на съпротивление. По време на тренировката инструкторът ще определя цифри, които всъщност са именно степента на съпротивление. Ако не успяваш да следваш темпото на групата, се стреми да бъдеш с един или два пункта под него, така ще имаш мотивацията да достигнеш останалите и няма да се откажеш в началото.

Роси Кацарова

редактор